Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › vindspann
-
vindspann
Publicerad av valentin på 14 juni, 2010 vid 07:51Tjo tänkte kolla hur det ligger till med kite storlek o vind styrka . har en Lf hifi 11 vilken har en vind spann på 7 ms till ca 13,5 .
e max vindstyrka på draken då 13 lr vad vågar man dra ut med den i ?
vad e kite:arna testade med för åkar vikt. sj väger man 80 kgvalentin svarade 14 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
utan att ha kört just den och för att du verkar vara nybörjare så skulle jag säga att du inte bör gå ut i över 11 m/s med den kiten. Men jag har haft fel förr så nån som kört den kanske kan svara bättre på det… plus att det är roligare med liten kite när det blåser så mycket, typ en 7-9a.
-
Så det blev en LF Hifi 11 till slut Valentin, 2010 eller?
Utan att ha åkt den kan jag säga att det verkar vara en jäkligt fin drake, bra säkerhetssystem, bra bom samt bra val av enda storlek, för du skulle bara ha en kite right? Jag är jäkligt sugen på att pröva Hifi.Jag skulle tippa att det är testade med en ca 80 kg snubbe, och att det är lite i underkant, åtminstone i det övre vindregistret. Men många märken har slutat redovisa wind range tabeller för det kan vara rätt missvisande, och det är så många andra faktorer än just vinden som spelar in, spot, åkare, bräda, andra åkare, byig vind och så vidare.
Så mitt hetaste tips, ta det lugnt, testa dig fram, välj en ”säker” spot och ha gott om felmarginal, pröva ditt säkerhetssytem i låg vind så du vet hur mycket kraft det dödar och så vidare.
-
Den svarta och lila, inte för designen har någon som helst inverkan på kitens prestanda och egenskaper men den är jäkligt läcker.
Logga in för att svara.