Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vindstatistik…

• vindstatistik…

Publicerad av pewe på 25 september, 2008 vid 11:19

Allora,

Satte ihop ett litet diagram på vindstatistik, finns säkert synpunkter på det men det är vad jag hittat so far..

Blire nåt i varberg i helgen??

pewe svarade 16 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • neven

Medlem
    25 september, 2008 vid 11:40

Fantastiskt! Aloha för det. Var kommer siffrorna ifrån då? Är det tillförlitligt? Tarifa t.ex känns ju lite konstigt lågt.

• milkman

Medlem
    25 september, 2008 vid 11:54

Kan inte någon lägga upp spotsen kring Melbourne och Sidney också?

• hbgkitare

Medlem
    25 september, 2008 vid 11:56

Tror inte att Puerto Rico stämmer direkt, Vi var där Jan-feb och då var det bra med vind. De säger att under sommaren (maj-jul) är där så varmt så att det blir olidligt!

• johnk

Medlem
    25 september, 2008 vid 12:22

Aloha!

Lägg gärna till lite mer i Sydamerika. Hoppas det är bättre där. Det ser ju lite krasst ut närmaste tiden på de flesta redan i diagrammet.

• gh0st

Medlem
    25 september, 2008 vid 12:34

@Milkman 502497 wrote:

Kan inte någon lägga upp spotsen kring Melbourne och Sidney också?

Riktigt bra jobbat! Uppskattas. Och om du får med Australien så är det väl framför allt WA som är intressant för min del, det är väl dit man åker o kitar.

• _sofia_

Medlem
    25 september, 2008 vid 14:55

En guld stjärna till dig!

• magnush

Medlem
    25 september, 2008 vid 21:13

suvveränt

• skotten

Medlem
    25 september, 2008 vid 22:15

najs one mate

• litease

Medlem
    26 september, 2008 vid 09:57

Grymt jobbat! var går gränserna mellan dåligt, bra och medel? vilken vindstyrka alltså?

• ziik

Medlem
    26 september, 2008 vid 10:19

där kepsen blåser av. en mycket vetenskaplig och tillförlitlig gräns

• milkman

Medlem
    26 september, 2008 vid 10:36

@gh0st 502506 wrote:

Riktigt bra jobbat! Uppskattas. Och om du får med Australien så är det väl framför allt WA som är intressant för min del, det är väl dit man åker o kitar.

haha.. jo! Men inte när det är frun som bestämmer var man åker. Då tar man chansen dit man kommer helt enkelt:)

• pewe

Medlem
    26 september, 2008 vid 11:03

Alora,

Vindgränsen varierar lite olika beroende på källa. Men jag har försökt att hålla mig kring 7m/s dvs så man kan köra för att sammanställa statistiken. Så gränsen är alltså ca 7m/s.

Och som sagt det kanske inte helt stämmer för alla spots, dels pga olika källor samt att vissa källor inte tar hänsyn till bris och termik.

Jag har försökt att hitta information på tillförlitliga sajter där de själva sammanställt statistik och vissa sajter har lagt ihop senaste 5åren vilket är bra. Sen kommer en del från windfinder.

Men kom gärna med synpunkter så kan vi ändra på diagrammet.

Kör hårt i helgen! Sitter i skiten med jobb, FUCK!!!! Hade gärna köttat med skåneligan i Varberg!

/pewe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vindstatistik…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.