Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindstatistik för Tarifa?

• Vindstatistik för Tarifa?

Publicerad av argulander på 7 oktober, 2004 vid 18:49

Är det någon som har tips om länkar angående Tarifa? Speciellt under april. Kanske någon har varit där den tiden? / Klas

philippos svarade 20 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • manno

Medlem
    7 oktober, 2004 vid 21:03

tarifa.net

April verkar fett!

• philippos

Medlem
    7 oktober, 2004 vid 22:40

Jag har inte någon personlig erfarenhet av Tarifa men av det jag hört från bekanta som varit där kan jag berätta följande.

Tarifa har två framträdande vindar. Den västliga Poniente:n och den östliga Levante:n. Den sistnämnda är den vanligaste samt den kraftigaste. Den blåser vanligtvis under 3-4 dagars perioder och resulterar ofta i segelstorlekar omkring 4.0! Dessa perioder inträffar ofta under sommarmånaderna (april-september). Juni, juli och augusti toppar statistiken. Under vintern inträffar de mer sällan och då riskerar man att ha riktig otur och endast få ett fåtal segeldagar under tiden man är där.
    Poniente:n är betydlig svagare och växer sig sällan stark. De gånger den gör det kan den dock ge vågsegling vid de olika vågspotsen väster om tarifa.

Jag tycker det verkar finnas många fördelar med att åka till Tarifa under våren och har själv funderingar på att göra det. Här är några av dem:
    • Bra vindstatistik
    • Kallt och tråkigt hemma
    • Slipar snabbt bort ringrosten efter vintern
    • Färre turister/surfare

rk_tarifa_m.gif
    tarifa.jpg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindstatistik för Tarifa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.