• Vindstyrka?

Publicerad av stenquist på 26 mars, 2007 vid 15:46

Tjenare!

Har åkt snowboard i 10års tid och tänkte prova på vattenkiteboarding. En fråga jag fundera lite på är vad krävs det för vindstyrkor för att kunna kita på vatten? hur många m/s?

mvh // stenquist

walle svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • psychonauten

Medlem
    26 mars, 2007 vid 19:44

det beror på hur fet du är, hur stor bräda du vill köra på, och hur stor drake du har tänkt använda. 🙂

• reklem

Medlem
    28 mars, 2007 vid 12:30

@psychonauten 372553 wrote:

det beror på hur fet du är, hur stor bräda du vill köra på, och hur stor drake du har tänkt använda. 🙂

Väldigt informativt svar. Säger allt, men ändå inget. 😉

Och tja, med rätt grejur för lätta vindar och man kan komma igång vid 4,5-5 m/s, men jag tycker nog att man lite förenklat kan säga att man får roligt först vid 6,5-7 m/s.

• walle

Medlem
    1 april, 2007 vid 13:19

under 7m/s är det bara slösurf som gäller, funkar inte att hoppa!
    bättre att sola sig eller dricka romdrinkar om det inte e tryck i vinden…

• pjoter

Medlem
    1 april, 2007 vid 20:33

jag kan köra hårt under 7m/s med min 10a. inga höga tyska hopp men för mkt annat funkar de fint med 5-6m/s.

• walle

Medlem
    8 april, 2007 vid 18:40

@pjoter 373875 wrote:

jag kan köra hårt under 7m/s med min 10a. inga höga tyska hopp men för mkt annat funkar de fint med 5-6m/s.

5-6m/s med en 10:a och du kör hårt…

om du inte kör med en lättvindsbräda, alltså slösurf…, så:

är du inte mer än 12år, är väldigt kortvuxen eller annars så har du anorexia!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.