Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › VINDSUFRING FILM 2… Häng med på brädan!
-
VINDSUFRING FILM 2… Häng med på brädan!
drakglenn svarade 20 år, 5 månader sedan 27 Medlemmar · 34 Svar
-
Helgrym film!
Önskar nån gjorde detta på heltid så kunde man prenumerera på såna filmerKeep up the good work!
-
Det var häftigt filmat! Och vad många tips, var genast tvungen att kolla både elfa ringa en kompis i Danmark om hjälmkameror. Den största svårigheten med att filma brädsegling är ju just att man…inte vill filma när det är bra, man vill ju segla! Men det har ni löst nu. Säg till om ni behöver en “extra vinkel” vid nästa tagning, då dyker jag upp! /Johan
-
Vill bara meddela att filmen nu ligger på Steffos FTP!
Denna version är med hög upplösning och är på 31Mb, (Divex filmen blev på 90Mb så jag sparade den som en wmv fil istället)
Här ligger den: ftp://ftp.steffo.nu/nya/040708/
Här kommer ett sammanfattat svar på trådarna som kom in efter mitt förra inlägg:Man kan nog köpa hur mycket saker som helst till det här, som vanligt flippar man (jag) ut och vill köpa för mer pengar än man har, själv har jag alldeles för många bollar i luften samtidigt för att kunna satsa allt på detta. Försöker alltid få mycket för lite stålar, inte snål men extremt priskänslig då stålarna ska räcka till mycket, (bl.a. Surfprylar).
Hade jag haft rejält med stålar hade jag köpt en liten DV kamera och monterat den i en liten hård låda på hjälmen, kamerorna är så små nu så man lätt klarar dem på huvudet, (värre är det med min tegelsten modell först ) fördelen med att ha den på huvudet är främst att man när som helst kan slänga sig i vattnet och spela in polarna genom sökaren, alltså att ha möjlighet att se igenom kameran
för att kunna zooma in perfekt osv.Jag är inte så insatt på Videokameror men det här med “stady cam” är nog en bra grej, nått jag kommer sikta på vid DV Köp.
Själv släpar jag nog omkring MEGA burken på skallen ett tag till då kommande DV kameran blir till att filma barnen………..(och Vindsurfing klippen från land)
Skådespelare & filmare är alltid välkomna, ska man vara realist blir det svårt med mail, men ser ni en galning på sjön med orange-gul elefantskalle är det bara att gasa på framför, bakom eller rentav av låna Kameran och för eviga “Nirvana” tillståndet själv, det är bara att komma fram på stranden & snacka, jag bits inte
“Hang Loose Productions” film nr 4 är därmed klar “puh” (det är tidskrävande arbete framför daton om det ska bli bra), Jag & Tomas (som seglar i filmen) och Thomas H som står bakom stora delar av produktionen siktar nu på våg material till nästa film, vi har många grymma låtar på lut, så här ska filmas…..
Fick en fråga hur kamera huset ser ut….. Här nedan kommer en bild.Är det ingen annan som filmat något från brädan?, seså, jag kan väll inte vara ensam, upp med filmerna nu……
//Glenn – som har 18 pågående projekt, tur man har 8 veckors semester
Logga in för att svara.