Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurf i Skåne…. ?

• Vindsurf i Skåne…. ?

Publicerad av anonym-anvandare på 24 november, 2005 vid 09:12

Har länge funderar på att köpa lite större utrustning för att få fler dagar på vattnet. Problemet är att jag bor och seglar i sydskåne (klagshamn, höllviken, lomma, skanör/falsterbo etc) där det periodvis finns en hel del sjögräs. Min fråga är nu om det överhuvudtaget går att köra med raka relativt långa fenor här. Om inte, funkar det att köra formulagrejer med sjögräsfena och hur mycket påverkas prestandan med sjögräsfena?

/ Hampus

soulandradical svarade 19 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • soulandradical

Medlem
    24 november, 2005 vid 09:18

Tjena
    Är väl mest sensommar/höst vi har sjögräsproblemet. Lite längre ut till havs är det ju inte så farligt. Jag kör dock weedfena, finns upp till 50cm som tydligen funkar helt ok förutom i de allra största segelstorlekarna, och de vill/behöver man kanske ändå inte köra med om man bara vill öka timmarna och inte är dedikerad formulaseglare/tävlare.

Kör 8,2 och det funkar fint med en 41 weed.

Vem rundar Öresundsbron i år smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurf i Skåne…. ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.