Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vindsurf under vintersäsongen ?
-
vindsurf under vintersäsongen ?
Publicerad av charlotta på 21 juli, 2006 vid 16:05Hej ! Jag tänkte höra var jag som nybörjare hittar bäst vindsurf under vinterhalvåret Jan och framåt ?
Tacksam för svar Charlottasurfmeister svarade 18 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Folk verkar ju gilla södra halvklotet på vintern tex Australien och SydAfrika. Jag tror dock att det körs mycket vågsegling där. Jag tror att Isla Marguerita är mer freestyle-betonat. Det kanske passar nybörjare. Tyvärr har jag inte kollat några av ställena själv, jag har mest läst om vad andra har åkt 🙁
-
Sydamerika/Centralamerika ska vara fint! Typ Jericoacoara eller Isla de Margerita (sök lite på forumet/internet för mer info).
Västra Australien är också bra, men det är ju en bit dit 🙂
-
Det finns nån freestyle-sjö i kapstaden där det finns plattvatten. Däremot har jag fått för mig att det blåser väldigt hårt i sydafrika så det är frimärksstorlek på seglen som gäller. En del tycker sånt är lite frustrerande.
-
Jag tror inte att Egypten är alltför tokigt för en nybörjare. Kolla tex in http://www.moonbeachretreat.com om det skulle funka.
-
sydafrika är guld om man gillar att köra 4.0, 4.5 o så där…välj om du vill köra vågor eller freestyle..fint dä.
-
ove226 wrote:sydafrika är guld om man gillar att köra 4.0, 4.5 o så där…välj om du vill köra vågor eller freestyle..fint dä.
Instämmer helt! Jag skrev lite om Sydafrika efter min resa dit. Läs om det på http://www.kulingvarning.nu/
Du kan se bilder från varje spot också, se så fint det är vid sjön. -
De grekiska öarna ska vara helt ok för nybörjare också!
Charlotta wrote:Hej ! Jag tänkte höra var jag som nybörjare hittar bäst vindsurf under vinterhalvåret Jan och framåt ?
Tacksam för svar Charlotta -
Oregistrerad
Gäst22 juli, 2006 vid 15:01okej !!! Har haft mina funderingar på fuerte vetura men det är ingen bra ide under den årstiden alltså ?
-
Valet är enkelt!
Isla Margarita. (El Yaque)Bo nära vattnet med seglena uppriggade vi körde mestadels 4.7 & 5.3
-
Charlotta wrote:Hej ! Jag tänkte höra var jag som nybörjare hittar bäst vindsurf under vinterhalvåret Jan och framåt ?
Tacksam för svar CharlottaJag skulle rekommendera Isla Margarita (El Yaque). Platt vatten, sol, vind och billigt. Bäst mellan feb-april. Åk till Jeri när du har blivit bättre, det är inget ställe för nybörjare.
Logga in för att svara.