Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › VINDSURFA!!!!!
-
VINDSURFA!!!!!
Publicerad av joce på 17 mars, 2001 vid 13:18Jag måste komma ut på vattnet snart! Har inte varit ute på 2 år pga en axelskada…
Blev opererad i oktober, har nu tränat upp axeln så jag har nog aldrig varit i så här bra form=)
Åker till fuerte 2v i början av April, då j -vlar blir det åka av. Hoppas hoppas hoppas den håller!!!!anonym-anvandare svarade 23 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Obs! ta det försiktig i början,
Gör inte misstaget jag brukar göra.
Segla i 6 timmar första dagen sedan har man inget
skinn i händerna kvar.
Det gör så jävla ont i början av dag 2.Lycka till!
-
Vad är det för skada som tar 2 år + operation att läka ihop? Bra att veta så att man inte åker på något liknande.
-
Axeln hoppade ur led. Först ska man få en tid hos sjukgymnast, bara det dröjde någon månad. Sen är det styrketräning som gäller.
Styrketräningen hjälpte inte axeln har hoppat ur led 7-8ggr(Både under promillepåverkan och vid fysisk ansträngning=)).
Sjukgymnasten remitterade iväg mig till en ortped, han bestämmde att axeln skulle opereras.
Det jobbiga var att kötiden på det sjukhuset var ca ett år(Kunde ha bytit sjukhus,
men S:t Görans artro clinic där jag opererades ska tillhöra dem bästa i landet).
Efter operationen(oktober2000) ska man först träna upp rörligheten för att sedan bygga upp styrkan på nytt.
Rehab tiden efter operationen räknar dem med att den är minst 6 månader.
Okt-Apr 6mån, Joce sticker till Fuerte i april, JIIIIIIHAAAAAAAA.Har diskuterat detta med min sjukgymnast och hon tror att axeln klarar av påfrestningarna från
vindsurfing(kite är hon dock inte riktigt sugen att släppa iväg mig på).
Jag var relativt vältränad när den hoppade första gången, så i vissa lägen hjälper det inte hur stark man än är.
Var toköverriggad med ett 7.4 race på en fet snabb slör i spanien på plattvatten(ni kan tro att det gick undan).
Såg dock inte fiskenätet som någon vänlig själ hade lagt ut utan tydliga markeringar, vi snackar tvärnit. Kunde inte ligga på axeln på 2 månader.
Åkte sen på vintern upp till Åre och körde snowboard, där slog jag upp skadan igen.
Sen till sommaren så hoppade den ur led för allra första gången(Vilket den troligen inte skulla ha gjort om jag inte hade skadat den tidigare),
jag hoppade från en klippa på 10 meters höjd för att imponera på en vacker kvinna( SOm jag numera förövrigt är förlovad med).
Det tråkiga var att jag tappade balansen så jag flaxade med armarna som en skadeskjuten fågel.
När jag gick igenom vattenytan var armen parallell med vattenytan. Bara att åka till sjukan o få morfin och dra tillbaks den. -
okej mel gibson ….jag har lärt mig en sak.. man skall inte impa.. då går det illa… men sagan fick ändå ett gott slut..
Logga in för att svara.