-
Vindsurfa i Europa 2004
Måste erkänna att jag både blev suktad och påverkad av Winsurfings artikel om Portugaltouren i senaste numret.
Har nu själv börjat att fundera och knåpa på en egen trip i europa i sommar, innan hade jag planer på en längre vistelse i västindien efter sommaren, men friheten att åka till olika platser när det behagar lockar! Dessutom har man möjlighet att stanna lite längre = mer vindsurfing, med egen maskin än att flyga reguljärt ( mer ekonomiskt).Min plan är således enkel, I Augusti (slutet, tyvärr ) i år drar jag söderut ( från Stockholm) med bil alt en van, för att besöka dom cleanaste spotsen i Europa.
Jag hade tänkt vara borta 30-50 dagar (kanske längre om det går ekonomiskt/ fortfarande är kul att bo i bilen käka konserver tvätta sig med Evian..), självklart har jag egen utrustning, och tidigare erfarenheter av långa bilresor i Europa.
För att slippa den sunkiga/tråkiga/dyra ( fick punga ut 7000SEK förra året i soppa/färja från Barcelona till STHLM med en Dodge van ) tillbakaresan (till kalla norden) i November/december, hoppas jag på att kunna sälja surfmobilen i södra spanien ( Tarifa ) och flyga hem.Vilka Spots tycker du man bör besöka och i vilken ordning?
Så,.. skriv ner ett par sköna ställen du varit på eller vill åka till eller vill rekommendera andra att besöka.
Skriv gärna också varför dom e bra eller dåliga, motivera.
Många av er har väl säkert själva gjort en europatour. Hur såg dom ut? Do´s and don´t do´s..?
Vilka brädor/segel/storlekar skulle ni ta med ( det e trångt I bilen..) ? Vad är en rimlig budget på, säg 30 dagar?Shoot!
Logga in för att svara.