Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfare välkomnade Götheborg

• Vindsurfare välkomnade Götheborg

Publicerad av fredrik-ygge på 13 juni, 2007 vid 16:13

En hårdhudad surfare välkomnade Götheborg i hamninloppet i lördags.

Har dragit mig för att surfa över den farleden och segla till Arendal för att det skulle kunna komma en stor båt. På bilden är det två enorma isbrytare (eller om det var bogserare) med vattenkanoner några meter bort, Götheborg herself och sedan 1000 fritidsbåtar på väg rakt mot surfaren i högerkanten.

Vore kul att höra the inside story. Vem var detta? Hur var det? Speciellt skulle jag vilja höra hur det var att plana i vinden från hovrande helikopter!

chuckey svarade 17 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • pure

Medlem
    13 juni, 2007 vid 16:16

Coolt.. är inte det en vanlig skjorta och shorts han har på sig? kanske nån som förlorat ett vad? 🙂

• rookie

Medlem
    13 juni, 2007 vid 16:48

Han väljer att surfa i bomullsshorts och skjorta men för att försäkra sig att han inte ska frysa (det var ju bara 31 grader och strålande sol) har han tagit på sig neoprenvantar.

Svensexa-varning på denna.

• Knatte

Gäst
    13 juni, 2007 vid 17:10

Jag var ute med havskajaken och välkomnade Götheborg i Rivö fjorden och kan lugnt säga, att det var jävligt besvärligt på alla sätt. Så jävla krabb sjö av alla båtar:frown: :crazy:
    Sedan fanns det ett antal båtförare som inte borde ha båt eller tillstånd att framföra båt. Vilka stora jävla nötter som styr sina miljonbåtar, utan kunskap eller sjövett!

Full av beundran att någon windsurfar i detta inferno. Men troligtvis har han blivit ditkörd av en båt ?? Så här nära vågade jag mig med kajaken..

9_juni_paddling6.jpg

• surfan

Medlem
    13 juni, 2007 vid 22:16

coolt knatte!!!!!!

• Knatte

Gäst
    14 juni, 2007 vid 05:38

@surfan 390147 wrote:

coolt knatte!!!!!!

He, he 🙂 🙂 🙂 Det var väldigt spännande äventyr i alla fall…:smirk:

• chuckey

Medlem
    14 juni, 2007 vid 08:59

Det var vågat. skulle vara kul om personen på brädan såg tråden och kunnde berätta lite :laugh:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfare välkomnade Götheborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.