Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vindsurfing Blekinge
-
vindsurfing Blekinge
Publicerad av nordmark på 31 oktober, 2004 vid 07:17Är det någon som vet om det någe bra att surfa i Sandviken, vid Sölvesborg i Blekinge, eller något annat bra ställe i Blekinge?
emilh svarade 20 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Svar till:
Är det någon som vet om det någe bra att surfa i Sandviken, vid Sölvesborg i Blekinge, eller något annat bra ställe i Blekinge?
[/ QUOTE ]
Sandviken kan vara riktigt bra vid rätt förhållanden, men för ca 3-4 veckor sen hade de lovat kuling so och sv flera dagar. Vi var på plats men hade endast 5-8 m/s (det var 13-14 m/s ute vid hanö). Det är nått skumt med sandviken helt klart. Blir förövrigt rätt fina ramper (om det nu är bra vindar) och bra bryt.
-
Sen finns det ju en del andra ställen kring sbg. Vid no-o så funkar badplatsen i Norje bra, rakt över vägen vid Statoil macken. Om du söker plattvatten finns Valjeviken och Ivösjön vid Bromölla (iofs i skåne men bara 1 mil ifrån). Om du ska köra i valjeviken funkar det bäst att köra från hamnen (hermans hejja). Alltså där sjöräddningen håller till. Där är det bra för speed, freestyle kan funka. Funkar bäst vid S-SV-V. Vid väst kör du bara utanför piren. Ivösjön i Bromölla är oxå plattvatten ställe där freestyle funkar rätt bra. Långgrunt, ligger nere vid campingen (nära strandängen). Sen finns det ett annat ställe nära valjeviken där du kan köra vid NO-S . Ligger nära Edenryd.
-
Här har du bild för Norje-spot oxå.
Se upp för grunden bara. Polarn fann sig själv på en sten mitt ute sist vi va där, han blev lite rädd
.
-
Grymmt, jag sitter ju med i blekninge för tillfället, men jag har inga prylar här
/Hellgren
-
tack för tipsen dom verkar vara väldigt bra.
hälsningar Nordmark
-
Om du söker stora vågor är dock inte spotsen särskilt lämpliga, förrutom sandviken i kuling+ vind skulle jag tro. Kan iofs bli rätt fina vågor på Norje spot skulle jag tro, bara kört där en gång så jag vet inte riktigt. Bör nog söka dig mot östra blekinge då..
Stewèn nått att tillägga ?
-
nope!
Förrutom att om vill man ha vind ska man inte bo i Sölvesborg -
Nej, det har du rätt i. Men när det e bra så är det BRA
Förresten går rykten om att Ola P e med i Sen kväll med luuk. Repris ikväll kl 23.35
Logga in för att svara.