Senaste nytt › Forums › vindsurfing i kallt väder
-
vindsurfing i kallt väder
Publicerad av anonym-anvandare på 2 september, 2003 vid 12:22är det värt att införskaffa
en gammalt flytettyg ala courseracer för
kalla höstdagar och kylig vårsurf.mexi_ svarade 21 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Näe, skaffa schysst våtdräkt, huva, skor och ev handskar istället.
Köpte själv en tunn våtiströja med inbyggd huva, funkar kanon
-
På tal om handskar. Finns det nån som är nöjd med sina handskar och vad är det för handskar i så fall?
-
jag köpte ett par “pimpel” handskar på biltema för 119:- testade dom i fjol men fick kramp typ innan jag fått på mig dom men nu har jag klippt upp ett stort hål mitt i handflatan och så fort det blåser lite så ska jag testa om det blev nå bättre.
-
Jag testade mina kayakhandskar förra helgen, inte för att det var kallt utan jag ville bara kolla hur det känndes. Och de kändes kalas, de e ju gjorda i neopren och har förböjda fingrar för bomen(paddeln) Mina är av märket hiko
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst2 september, 2003 vid 17:28nöjd o nöjd..handlade mig ett par handskar från Biltema förra året,hyffsat tjocka..Klippte upp dem i handflatan o sedan blev det ok.
-
Har ett par tumhandskar (för vindsurf) som jag får grym kramp i underarmarna av. Hur klipper ni upp handskarna i handflatan?
Stort hål så handflatan får kontakt med bommen eller ett hål för att få ut fingrarna och greppa runt bommen? -
Hej,
Har mest kört & använt tumvantar med öppen handflata och har tyckt att det är den bästa lösningen hitills…. , har testat dakines rödsvarta tumvante ( ej öppen) men förböjda och grymt välgjorda => krampkänning.
Har slagit till på Prolimits tumvante med öppen handflata för en beskedlig summa av 145:- (Rea…) surfbutiken
som känns lite smidigare och som jag tror på…men man får väl se..
Här kommer en bild på handsken (Prolimit)Hadé
mats -
Jag använder samma och den fungerar grymt bra. Om det blir för varmt kan man ju bara sticka ut fingrarna. Rekommenderas.
Logga in för att svara.