Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfing.nu – ny svensk sida
-
Vindsurfing.nu – ny svensk sida
Publicerad av anonym-anvandare på 1 mars, 2000 vid 13:48Nu har du chansen att vara med och forma en helsvensk vindsurfingsida som bygger på just besökarnas egna insändare.
http://www.vindsurfing.nuanonym-anvandare svarade 24 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Knatte
Gäst1 mars, 2000 vid 18:35Sidan ser bra. Kul när folk engagerar sig i denna ädla sport windsurfing.
Mvh Christer -
Grattis
Snyggt jobbat, rent men ändå informativt.
Men nu gäller en sak där många ur 70-, 80-talist generationerna torskar totalt: “endurance”, “ripp här ripp där men 0 – uthållighet.”
Spana in den ultimata w-surfing-publikationen tyska Surf från tidigt 90-tal och jämför med de sista 4 åren, två helt skilda publikationer.
Mao om ni tar ett sånt här bra initiativ häng i och ge det åtminstone 3 år, det brukar vara en bra siffra för att de flesta projekt skall klara konkurrens.
Kul
Mvh//B -
vad fan menar du med “ripp här, ripp där men 0-uthållighet” och “endurance”, du har nog vi torskar nog där….förklara!!!
-
Är det ihopklämningen av Westbound och Attityd? Otroligt snyggt och bra på alla sätt och vis i alla fall!!
/Robin
-
jag skulle tro att han på ett tufft sätt fösöker säga att dom ska fortsätta med vad dom håller på med…?
-
Om du anar hur många verkligt bra ide’er som jag har sett under de sista åren gå i graven därför att man inte haft tillräcklig uthållighet skulle du förstå varför jag drar i lite extra. Det där är inte alls skrivet i luften eller för att vara ball jag tillbringar en betydande del av min tid med att just peppa personer i huvudsak generation 70 – 80 att tro på det dom gör men framförallt har en ordentlig uthållighet (i år) och det går hem garanterat.
Sidan är ju mycket bra en av de bästa layoutmässigt jag har sett och sitter man på en så här riktigt bra grej är det viktigt att man “hänger i ett längre tag” och det var det jag försökte tydligt markera allt för att peppa dom som gjort sidan.
Varje generation har sin livsstil som hänger med hela livet och den är naturligtvis helt rätt för just dom men kanske det fanns någonting i generationen innan som inte var helt fel heller.
OK, OK kanske är det här inte rätt ställe och skriva så på, men det var riktigt väl menat och ser du på svensk w-surfing om det nåt den behöver så är det långsiktiga ideer hos personer som “hänger i.”
Köp Surf 3/Mars 2000 (den kommer att ta slut riktigt fort) bilder på de största vågor nån seglat i, en perfekt test av wave-boards och wavesegel, en genomgång av samtliga w-surfing-campingar i syd-europa, skillnader/instruktion i carve-teknik mellan widestyles och shortboard, …..osv. (bilderna gör att man inte behöver kunna tyska för att förstå):Varför har vi inte nåt som ens är i närheten av detta?
(Vi hade Marcus Trapps helt suveräna Vind och vatten ett tag)Som sagt bara för att peppa, men det ligger mer i det här än du kanske anar, jag har ett ordentligt facit vid det här laget.
Mvh//B -
Varför vi inte har en surftidning som är lika stor som surf, ganska enkelt:
Svenska är inget internationellt språk, de tyska surfarna är miljondubbelt fler…
Du har nog rätt i att surfarna är lite kortsiktiga, lever lite för dagen, but thats how we want it!!
Logga in för att svara.