Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfing och diabetes?
-
Vindsurfing och diabetes?
Publicerad av jpeter på 2 mars, 2002 vid 17:09Hej. Jag drabbades nyligen av diabetes, men hoppas att det inte sätter stopp för mitt vindsurfande. Någon som har erfarenhet av vindsurfing+diabetes, eller någon som har några tips eller råd?
anonym-anvandare svarade 23 år sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Har en polare med diabetes som windsurfar utan problem.
Ett problem kan kanske vara att han får äta mer regelbundet än andra.
Surfa på bara. -
Samma här min polare ha också diabetes och det är inga problem vad jag har märkt.
Förutom att man får slå igång honom när han har käning.”skämt” -
min bror har diabetes han brukar ha en snickers eller nåt i våtdräktsarmen ifallhan skulle bli ”låg”
-
tjena, har haft Diabetes sen 1979 och surfat i lika manga ar, har aldrig haft nagra problems alls. Lakarna sa till mig nar jag fick diabetes att jag kunde sluta med segling och allt sadant farligt, skulle jag segla skulle det vara en lina runt mig till en folje bat, HaHa!!! jag var helt knackt! jag som seglade pa elit niva!?, trodde det var slutet. Den ordern lod jag inte utan fortsatte med min segling och surfing. Idag 36ar och surfar som fan forfarande (for tillfallet i USA) jag ser bara till att jag har laddat sa jag haller socker nivan bra och inte ”blir for lag”, jag ligger oftast lite hogre nar jag surfar, for jag skulle inte villja fa lagt blodsocker nar jag ar LANGT ute och att vinden sen lagger av och maste simma in. Men alla mina kompisar vet hur det ligger till, och det ar skit viktigt att de gor, sa ser de att nagot ar fel kollar de alltid med mig om det ar nagot jag behover hjalp med. At bara ordentlig mat innan, inte bara socker och snabba kolhydrater, och ha med ”emergeny socker” apelsiner, kola, bilar, snickers osv. sa fixar det sig alltid. Men viktigast, lat de du seglar med veta att du har Diabetes.
mvh
peternes
-
Motion är bra när man har diabetes,köp en camelbak för vätska är viktigt och ha med dig något sött om du får kännigar.Och det viktigaste man får aldrig sluta leva även om man får en motgång,lycka till.
Logga in för att svara.