Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing och familjeliv i december

• Vindsurfing och familjeliv i december

Publicerad av nystart på 5 oktober, 2013 vid 22:26

Hej,

Funderar på att ta med familjen och fly hemifrån när jag fyller år i mitten av december.
    På Kanarieöarna borde det väl vara hyggligt sommarväder.
    Men vart ska man åka för att kunna vindsurfa lite samtidigt som barnen kan bada och ha kul?
    Vill gärna ha lite grönska och trevlig natur hellre än besöka de värsta turistställena.
    Behöver inte ha så märkvärdig vindsurfing med stora vågor och så, men gärna några dagar med ordentlig planingsvind under en vecka.
    Ska man åka till Teneriffa så tycks det ju vara El Medano som gäller, men hur kul är detta för resten av familjen som inte surfar?

Skulle vara jätteglad för lite tips och erfarenheter!

Tack på förhand!

/Anders

nystart svarade 10 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • k-caesar

Medlem
    31 oktober, 2013 vid 14:59

Har varit i El Medano i 5 månader (2001) och kan säga att det inte var det perfekta stället för medresenärer som inte gillar vind… Skulle föreslå en annan ö där man kan få både och… El Medano har inte så stort utbud (hade inte 2001 i alla fall) 🙂

Åker man ner till Las Americas eller liknande är det betydligt bättre för familjen men då är vindsurfingen inte så bra (blåser sällan där).

Har inte varit på någon annan ö men har hört att det finns bättre alternativ om man har olika intressen…

Ha en skön resa!

Klas

• nystart

Medlem
    16 november, 2013 vid 08:47

Tack för informationen Klas!

Det verkar ju bara vara ett par mil mellan Las Americas och El Medano så det borde väl funka att åka buss eller dyl. till vindsurfingen. Den bild jag har fått av Las Americas på nätet, är kanske ett lite väl läbbigt turistställe för min smak. Kanske kan vara OK i alla fall med tanke på närheten till El Medano.

Vilket ställe är trevligast, Las Americas, Los Cristianos eller annat i närheten?

Anders

• svenne

Medlem
    16 november, 2013 vid 09:02

Jag å Plantan bodde i Los Cristianos förra sommaren, det tar bara 20 minuter med bil och då kan man passa på att handla på storhandel istället för svindyra turistbutiker. Om du tänker ta med dig grejer så se till att de är enkelt att transportera, vissa hotell måste man gå till från transferbussen. Alternativet är att ta en taxi.

Håller med om att El Médano är kul som surfställe men absolut inget höjdarställe för en familj. Cabezo ligger helt oskyddat och det blåser apa förutom på en liten plätt bakom klippan. Inne i stan där uthyrningsställena ligger är det mer skyddat men det är inte superroligt att hänga där.

Jag är på väg till södra GC nu i december och tror att det har mer att bjuda på för familjen, och kan du tänka dig att skippa segel och SUP:a eller vågsurfa så lär du garanterat vara ute på vattnet varje dag.

Och vem vet, det kanske blir en bra dag i Pozo också? 🙂

[img]http://1.bp.blogspot.com/_keN7UmJFGBw/TE3LiE1lC_I/AAAAAAAAAXw/W6Rq0VPjTEY/s1600/Pozo+izquierdo,+Campeonato+internacional+de+windsurfing.+2010,+Gran+Canaria.JPG[/img]

• k-caesar

Medlem
    23 november, 2013 vid 22:49

Grym bild! Blir lite sugen på Canarias 🙂

• robin

Medlem
    24 november, 2013 vid 08:22

Dessa nakna tyskar…

• nystart

Medlem
    6 januari, 2014 vid 21:51

Tack för era inlägg och det läckra fotot!

Åkte till Las Americas och kan mycket riktigt konstatera att det går fort att ta sig till El Medano med bil och att detta är ett häftigt surfställe men inget för familjen.
    Tyvärr var jag sjuk hela veckan och tillbringade den mesta tiden på hotellrummet.
    🙁

Hoppas på bättre lycka nästa gång.

/Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing och familjeliv i december

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.