Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vindsurfing Öland?

• vindsurfing Öland?

Publicerad av mic_71 på 2 april, 2008 vid 17:54

Hej.

Jag är en återfalls surfare som återupptagit seglandet efter 15 års uppehåll, min fråga är var är bästa spoten på öland? ska ditt under semestern.

//Micke

peterka svarade 17 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    2 april, 2008 vid 17:56

Haga Park!

http://www.owc.nu/
    http://www.hagaparkcamping.se/ramFlash.html

Bra camping, bra vind och långgrunt! Inga problem att lära sig segla små brädor runt 100 liter där eftersom man kan beach starta överallt.

Bästa stället i sverige enligt mig, och vad jag har hört.

• mic_71

Medlem
    2 april, 2008 vid 18:17

Tack för tipset Tim 🙂

• fnassel

Medlem
    3 april, 2008 vid 06:56

Beroende på din kunskap från 15 år tillbaka finns det också flera andra roliga ställen när det blir lite riktig vind och vågor!

Grönhögen, södra Öland, på syd-sydväst bjuder upp till några av sveriges bästa vågor.
    Trollskogen, norr Böda, på Nord-Nordost kan bli riktigt stort!

• robin

Medlem
    3 april, 2008 vid 10:43

Funkar Hagabrisen lika bra på Grönhögen?

• fnassel

Medlem
    3 april, 2008 vid 11:09

Nej! tyvärr inte!

Ett exempel var väl förra kristiflygare när det toppade 13-14 m/s på Haga, då hade de knappt planat nere på grönhögen!

Jag vet inte varför om det är alvarets placering eller sundets avsmalning eller vad det är som gör att området runt haga ger den absolut kraftigaste vinden på hela Ön.

• peterka

Medlem
    3 april, 2008 vid 11:54

Och när det blåser från andra hållet så kan man åka till Bläsinge, lite krångligt att hitta till men himla bra

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA