Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Cuba

• Vindsurfing på Cuba

Publicerad av badjanne på 5 februari, 2012 vid 15:27

I Fritidsresors katalog står det gratis vindsurfing på hotell Brisas del Caribe. Mycket riktigt man får låna en surfbräda 30 minuter om man skriver på att man är erfaren och att man gör det på egen risk. Hade inte väntat mig någon finare utrustning, men det de erbjöd var riktigt skräp. (se bild nedan). Dessutom om de blåser mer än 5-6 m/s stänger de butiken.
    Hade som vanligt med GPS:en och fick en fantastisk toppspeed på 8,28 knop.

Efter mycket efterforskning fick jag veta att det fanns en kille som hyrde ut vindsurfingutrustning och levererade till önskad plats på Varaderohalvön. Det skulle kosta 300 SEK/h eller 800 SEK/för en hel dag. Jag ville se vad han hade för prylar och vi hade fått ett nummer att ringa. Vägbeskrivningen var väldigt konstig, vi skulle åka till något hotell men där hade han inga prylar men det skulle lösa sig sa han. På väg till bussen kom vår förträffliga reseledare Amanda med bil och frågade vart vi var på väg. Det slutade med att hon sa jag kör er dit. Utan hennes hjälp och mobiltelefon hade vi aldrig hittat rätt. Det visade sig att killen hade prylarna hemma i sitt hus som låg långt från stranden i ett område jag skulle ha svårt att hitta tillbaka till. Han hade tre brädor att erbjuda. En Starboard Hyper Sonic och två JP X-Cite 100 respektive 110 liter. Han hade också två NP segel, Ett Helicat 6,7 och ett Excess 7,4. Allt var gammalt och slitet.
    Det intressanta var dock att han visade oss ett fantastiskt ställe för speedsurfing. Detta ligger på halvöns södra sida till skillnad från alla hotellen som ligger på den norra sidan. Vad sägs om en 1500 meter lång stenpir som ligger en halv meter över vattnet och ger spegelblankt vatten och vinden är alltid jämn och stabil vid rätt vindriktning. Lite i klass med West Kirby i England. Tyvärr blev det ingen segling där för min del men stället har säkert potential. Det får bli lite ice-surfing istället när vi kommer hem.

Har oxå skrivit en reseberättelse. se länk:

http://dl.dropbox.com/u/6072514/Kuba%202012.1.pdf

badjanne svarade 12 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på Cuba

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.