Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfing på tv ikväll
-
Ursprungligen postat av Koa
Så är det med SVT, det ska analyseras och tänkas igenom och godkännas och tänkas…
och vips så känns det för smalt med brädsegling i Sverige.År 2000 efter premiären med mer än 700 personer på Sture Kompaniet,
gjorde vi hårda försök för sporten och försökte få in filmen:
”SAND MELLAN TÅRNA” från år 2000 på SVT med möten och lobby:”Svenskar som uppfyllde sina drömmars mål och kom till Maui Hawaii
för underbar sub-tropisk windsurfing och lifestyle på alla nivåer från nybörjare till proffs…Den innehöll bla episka lifestyle stories; bla ”hoppa vattenfall i Twinfalls” känns igen
och mycket känslor om windsurfing med då en hel del Super-8 film ..blandat med Hookipa tävling …
”som kommit igen” med några huvudpersoner på Maui…Bra inspiration/ underlag för nya filmerMen det var för smalt för SVT som hällre ser en svår dokumentär…
TV4 och Edge Z-TV hängde på med Sverige filmer däremotVi får njuta DVD:s & Youtude…
…
Tyvärr verkar i sånt fall både TV4 och Z vara lika torrtråkiga som SVT numera. Samma sak, annat namn. -
Ursprungligen postat av Koa
Så är det med SVT, det ska analyseras och tänkas igenom och godkännas och tänkas…
och vips så känns det för smalt med brädsegling i Sverige.År 2000 efter premiären med mer än 700 personer på Sture Kompaniet,
gjorde vi hårda försök för sporten och försökte få in filmen:
”SAND MELLAN TÅRNA” från år 2000 på SVT med möten och lobby:”Svenskar som uppfyllde sina drömmars mål och kom till Maui Hawaii
för underbar sub-tropisk windsurfing och lifestyle på alla nivåer från nybörjare till proffs…Den innehöll bla episka lifestyle stories; bla ”hoppa vattenfall i Twinfalls” känns igen
och mycket känslor om windsurfing med då en hel del Super-8 film ..blandat med Hookipa tävling …
”som kommit igen” med några huvudpersoner på Maui…Bra inspiration/ underlag för nya filmerMen det var för smalt för SVT som hällre ser en svår dokumentär…
TV4 och Edge Z-TV hängde på med Sverige filmer däremotVi får njuta DVD:s & Youtude…
…
=Svenne;513836]Tyvärr verkar i sånt fall både TV4 och Z vara lika torrtråkiga som SVT numera. Samma sak, annat namn.
Det behövs eldsjälar som tycker det vi gör är coolt annars
blir det bara safe dokusopa 🙁 -
@Svenne 513836 wrote:
Tyvärr verkar i sånt fall både TV4 och Z vara lika torrtråkiga som SVT numera. Samma sak, annat namn.
”Sand Mellan Tårna” och dessa filmer som visades på Z-TV & TV4 & SVT var inte kommersiella -96-99.
Och svårare med speciellt kommersiella filmer; det gillar inte Public Service SVT 😉…
-
@Svenne 513836 wrote:
Tyvärr verkar i sånt fall både TV4 och Z vara lika torrtråkiga som SVT numera. Samma sak, annat namn.
”Sand Mellan Tårna” och dessa filmer som visades på Z-TV & TV4 & SVT var inte kommersiella -96-99.
Men en kommersiella film; det gillar inte Public Service SVT…
…
-
@Svenne 513836 wrote:
Och en kommersiella film; det gillar inte Public Service SVT…
…
-
@Svenne 513836 wrote:
”Sand Mellan Tårna” och dessa filmer som visades på Z-TV & TV4 & SVT var inte kommersiella -96-99 så det funkade bra.
Men kommersiella filmer; det gillar inte Public Service SVT…
Och kommersiella filmer behöver reklamintäckter för att vara intressanta att sända……
-
@Svenne 513836 wrote:
”Sand Mellan Tårna” och dessa andra filmer som vi gjorde och visades på;
Z-TV & TV4 & SVT var inte kommersiella -95-99 så det funkade bra.Men kommersiella filmer; det gillar inte Public Service SVT…
Och kommersiella filmer behöver reklamintäckter för att vara intressanta att sända……
-
@Erik_F 513872 wrote:
Var kan man se/ladda ner/köpa Sand mellan tårna?
MVH
ErikJag köpte ett ex (på VHS, har inte Calle bränt några ex på dvd så är det nog bara det formatet som bjuds) på Skidsport för några år sen. Nu var det ett tag sen jag såg den men mitt minne av den är att om man tittar på den och sen ser nån av de senare Addicted to Ride-filmerna så ser man att Calle har kommit en bra bit i sitt filmskapande sen dess.
-
Skaffade några kanaler till tvn hemma för ett par veckor sedan med ett Comhem-paket. Yacht&Sail heter en kanal där de visar mycket kite, surf och vindsurfing. Även en massa andra reportage om segeltävlingar, powerboattävlingar, classic yacht mm. Alltid trevligt att ha den kanalen igång!
-
@DanneMan 513798 wrote:
Nu lyckades man ju missa början .. tycker faktiskt den är för jävla enformig. alla kapitel är ju nästan likadana.. eller?
Håller med, verkligen en krattig film. Konstig idé överhuvudtaget. Att segla i 25-30m/s är riktigt svårt, bara överlevnad, dessutom är aldrig vågorna bra. Jag tror aldrig jag sett så många missade landningar på en timme. Om man inte kan något om vår sport så verkar ju alla som vara med vara ganska mediokra. Skulle nog sett bättre ut att bara fläska höga, sega hopp. Den enda behållningen av filmen var att se de frusna danskarna som spolades vid Bunkrarna, där kände jag igen mig!
-
fan vad skumt att de tog med det i filmen.. men kul att se att även proffsen blir spolade, inte för att jag brukar bli det men iaf 🙂
Logga in för att svara.