Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vindsurfing resa
-
vindsurfing resa
Publicerad av anonym-anvandare på 31 januari, 2005 vid 16:12Hej!
Planerar en vindsurfings resa i början av sommaren, typ Juni.Jag är medelnivå, kan jippa, plana, sele etc, men vill bli bättre på allt och behöver helt enkelt mycket tid ute på vattnet.
Kommer att fokusera helt på vindusfingen under resan, planerar ca en långhelg till 1 vecka. Är öppen för utomlands, inrikes men helst så budget som möjligt. Har hört om Fuertaventura, Varberg etc – vill gärna ha mkt konkreta tips på skolor, boende, kontaktinfo, hyrmöjlighet eller inte etc etc.
Vore supertacksam för tips så jag kan börja boka!
///Davidstyret svarade 19 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Budget alternativ,
Åk till HagaPark på Öland, bo på campingen och hoppas på att brisen levererar, jag tror att den gör det bra i början på Juni också. Så åker du för att lära dig gippa och lättar grejer så är det perfekt för det.
Gå med i klubben så har de brädor du kan låna gratis! Medlemskap kostar ca 300 kr, kurser finns det säkert.
Billigare än så där blir det inte gosse! -
Håller med Sinclair, Åk till Öland och få bra surf för att komma igång snabbt med denna sport. Vindsäkert och lätt att lära sig på Haga, många som surfar där och lätt att få en massa goda råd från dom som kan.
Bo kan du göra på vandrarhemmet (Stora Frögården: 0485-36333)precis brevid Haga, har du egna surfprylar så kan du gå ut där och på ett par slag är du uppe vid Haga. 200kr natten kostar det. -
Annars har vi “ä-fan-skit-i-budgeten”-resan. Fuerte Ventura /sotavanto. Skola vet jag inte om du behöver om du kan plana i stroppar o sele. Kolla in vissa locals så får du nog skola så det räcker. Många är extremt grymma. Sotavento erbjuder mestadels platt, men vid center 2 kan det bli lite vågor och nästan rak frånland. Segel o sådant finns att hyra av Rene Egli. Kostar men är nog ganska bekvämt när 4.0:an börjar bli stor.
Kolla in: http://www.rene-egli.com/2005
-
om du ska till haga, försök pricka in slutet på maj istället då det är ännu brissäkrare men början på juni funkar fin fint också.
Klubben ha prylar för utlånging till medlemmar men man får bara låna grejerna en timme i stöten och sen gå upp och boka om utifall att det skulle vara ledigt. Dock är det nybörjargrejerdet handlar om. från rrd easyrider L (ska iofs eventuellt bort i år) till rrd evolution med riggar runt 5 kvadrat.
vill du istället (vilket jag förstod det som) ha lite mer freeridiga prylar eller kasnke freestyle så finns det uthyrning på stranden där jag tror att en vecka kostar typ 2000 eller nått sånt.
Kan dock vara bra att läsa på eller fråga nån erfaren som inte jobbar på uthyrningen vad du bör/vill ha för grejer. Händer att det blir lite fel där annars.Som sagt finns camping, vandrarham och hotell närbeläget (kolla under “boende/uthyrning” på http://www.owc.nu) och möjlighet att vildcampa en bit bort.
Så dags så har ju grillfestsäsongen även kommit igång och att det knäcks några öl på verandan är ju knappast otroligt. så välkommen till paradiset, hoppas vi ses.
-
Ringköbing Fjord i Danmark/jylland är perfekt. Mer vindsäkert än hemma och du kan segla stådjupt i alla riktingar. Utryrning bl a i Hvide Sande.
Tälta eller sov i bilen=billigt!
/Magnus -
hur är Haga vidmässigt under Kristihimelsfärd(tror det är 16 maj eller nåt…)? Funderar på att lura dit flickvän å lite polare och hyra en stuga då, blåser det då eller?
-
haga är ett klassiskt resmål för halva surfsverige under krisit hiummelsfärd verkar det som. alltid skitmycket folk och alltid bris (förutom förra året under SM, första gången på 12 år).
så välkommen och ta gärna med lite av det du suger i dej på din bild.
Logga in för att svara.