Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfing.se
-
Vindsurfing.se
Publicerad av anonym-anvandare på 24 november, 2004 vid 08:48Är det nån som har nån erfarenhet av vindsurfing.se master . T.ex deras KAOS70 ??? Vad jag förstått så är det ju inte bara kolhalt och imcs som är av intresse utan också böjkurvor( eller vad det nu heter..)
anonym-anvandare svarade 19 år, 12 månader sedan 8 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Visst är det mer än kol% och styvhet som styr kännslan i en mast. Ola H är mannen du ska konsultera i ärendet, han kan det mesta (kanske mer än man vill veta) om masters och hur dom bör böja.
Om allt går som planerat ska vi försöka få Ola H att komma till Varberg den 10e mars nästa år och prata master för oss som vill lära oss mer i ämnet. Vi verkar vara många. (tolka det som en inbjudan Ola!!)
Håll utkik här på konfen för mer info.
-
Kolkvaliteten är en annan faktor som spealar in, samt om den är “prepreg” eller “wet layup”, prepregmaster är epoxin bättre fördelad och i rätt mängd…
Väntar spänt på Olas doktorsavhandling i ämnet…
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst24 november, 2004 vid 12:12kan du inte berätta lite mera OLA.P-enis
va feen e de? “wet layup”
-
Här står det lite:
http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=0&Board=konfennew&Number=191646&Forum=,,,,,,,,,All_Forums,,,,,,,,,&Words=&Searchpage=8&Limit=25&Main=191366&Search=true&where=&Name=14&daterange=&newerval=&newertype=&olderval=&oldertype=&bodyprev=#Post191646
http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=0&Board=konfen&Number=156433&Forum=,,,,,,,,,,,,,,,All_Forums,,,,,,,,,,,,,,,&Words=&Searchpage=14&Limit=25&Main=156143&Search=true&where=&Name=14&daterange=&newerval=&newertype=&olderval=&oldertype=&bodyprev=#Post156433
Leta lite så hittar du säkert mera.
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst24 november, 2004 vid 12:46tänk jo, alot..maj frend, hahahaha..går det med griffeltavland do?
-
Knäckte min fina kolhöghaltiga mast och köpte en billig 30% 1100pix(cash is king, men har man inga just då så…). Lite tung 300gr tyngre) men i övrigt så tycker jag att den duger fint, skall ju tillägas att jag bara plattvattensurfar men kvaliten var quite alright!
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst25 november, 2004 vid 10:53wow, tuffit Adde
det vill ju jag oxå bli…
-
Svar till:
wow, tuffit Adde
det vill ju jag oxå bli…
[/ QUOTE ]
Haha dream on Rambo!
Jag tror inte att konfmaster skulle välja någon med så kontroversiella tankar och “ovårdat” språk. Men men -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst25 november, 2004 vid 11:17..meh,
höhö, jag vill ändå inte vara de..sådeså!
(även fast de hade vart kul o kunna kicka Lars.k, Nordgren ha jag alltid velat kicka oxå , oså hade jag sparat gobiten Styret till sist..moahaha) -
Haha. Nu sitter du i din hårboll och drömmer igen…
Spelar ingen roll om du hade kickat mej, verkar ju som vissa “oönskade-element” har en tendens att ganska snart ta sej in på konfen igen… -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst25 november, 2004 vid 11:37haha
Nu hade en kick suttit där den skulle..
Logga in för att svara.