Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing & skador

• anonym-anvandare

Medlem
    20 december, 2002 vid 22:55

mitt värsta var när jag kraschade mot en sten, föll och slog den i benet. Kändes inte så farligt så skulle segla tillbax tills jag såg såret…ajaj,som tur var fanns det personer med båt i närheten annrs vetifan hur man kommit hem crazy.gif

• eriksson

Medlem
    20 december, 2002 vid 23:31

jag har inte gjort nå riktigt allvarligt!…men att slå bollarna i masten!! är inte så skönt shocked.gif

• joce

Medlem
    20 december, 2002 vid 23:44

Var i Spanien 98 och körde då in i ett fiskenät i full spätta. Använde ett Gaastra total Flow 7.4 som var på gränsen till för stort. Körde på plattvatten på en hyfsat djup slör så det gick ungefär så fort som jag någonsin kört. Döm min förvåning när det rätt var det är blir tvärnit, jag har lyckats köra rakt in i ett fiskenät. Kan säga att det blev det våldsammaste kastfallet jag varit med om, axeln hoppade ur led och forsatte att göra så i 2 år efteråt med jämna mellanrum. Nu är den opererad så äntligen har jag kunnat börja vindsurfa så smått igen.

Slutsats: Kör inte in i fiskenät med en djup rak fena, det blir garanterat tvärstopp och ev en luxerad axel….

Joce.

• eriksson

Medlem
    20 december, 2002 vid 23:46

Lät inte som om de skulle vara skit härligt!! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    20 december, 2002 vid 23:48

Jag kan bra säga att det är helt livsfarligt att vindsurfa.Hoppa masthögt och landa fel med fötterna i stropparna och samtidigt ha brädan i rotation.Jag kan bara rida vågor(små) och segla typ race o slalom idag, men det är kanska bra det också.Flytväst ett måste.

• ian

Medlem
    21 december, 2002 vid 02:18

tappade bort mina surfskor i två veckor i somras och fick då surfa barfota i fiskebäck, mycke skärsår crazy.gif men desto gladare vart man ju när skorna dök upp igen (stort tack till någon hederlig person! laugh.gif)
    värre har det inte varit. Dessutom gör det bara ont om du vill det.
    Ian
    Humlor flyger!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 december, 2002 vid 09:27

Det värsta jag varit med om efter mer än 10 års bumpNjump
    segling är att jag en gång slörade med bra drag i 5.2 och
    slalombräda, fick spinout och krashade smalbenet kom på
    något sätt åt bomnocken och jag fick fruktansvärt ont
    i smalbenet, när jag sedan tittade på det
    efter att ha tagit av våtdräkten så hade jag fått ett
    ca 15 cm långt sår (ganska ytligt) men tänk om jag
    inte hade haft den 5 mm tjocka dräkten.
    Annars har det varit mest såriga händer.

• voodoo

Medlem
    21 december, 2002 vid 09:53

1st vridet knä (enfotshopp)
    1st ordentlig stukning av höger fotled (vulcan/spock försök)
    1st uppskuren fot (sparkade på baksidan av fenan)
    + div småskador som såriga händer och fötter smile.gif

• kungdenknege

Medlem
    21 december, 2002 vid 11:04

Jag kom ihåg när jag var RIKTIG n00b och skulle dra rigg på en gammal Calypso. Lutade mig bakåt & tog i som in i h-e, brädan var ju hal & surfskor visste jag knappt fanns. Halkade och mastfoten lyckades nästan krossa mina stackars små rundningar… Ajajaj. (:

• anders_hoffman

Medlem
    21 december, 2002 vid 15:03

AJJJJ. JAg lider med dig eli.
    Lite skärsår får man ju alltid på händer och fötter värre än så har det inte blivit för mig än. Men jag är ganska säker på att det kommer.

/Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    21 december, 2002 vid 15:25

Intressant inlägg. Kan du inte berätta exakt vad som hände. Jag fattade inte riktigt hur du landade i ditt hopp. Du talade om rotation. För det är ju bra om vi kan lära oss av varandra. Precis som Voodoo skriver så är det ingen höjdare att landa med bara en fot i stroppen. Det har jag prövat. Hopp och sedan landning när främre foten glidit ut. Då knäckte det till ordentligt i bakfoten. Det känns som risken är mycket mindre om man landar eller kraschar och bägge fötterna är i stropparna.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 december, 2002 vid 16:07

Det är svårt att förklara vad som hände exakt men skenbenet vreds av vid landningen och jag är glad att kan gå idag har varit ute och surfat lite, det blir hel satsning på slalom 03 (man mot man är det som gäller och jag finns på västkusten, och jag väntar på er).Det är tur att det finns titan.Vad rädd om er och ta det försiktigt.

• stinger

Medlem
    21 december, 2002 vid 20:21

Det enda att nämna är en rejält stukad fot. För mycket fot i stroppen kombinerad med en lite för brant noslandning var orsaken. Resultatet syns på bifogad bild. Snygg färg och minst två storlekar för stor.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 december, 2002 vid 21:20

Efter vindsurfingskola på Fuerte var mina händer söderslipade. Kunde inte lyfta upp saker, det var ganska jobbigt. Fick tejpa händerna så att inte bommen skavde direkt på köttsåren. Det var kanske inte så farligt men ont som fan gjorde det.

Sen var det där med vanlig surfing. Dåliga badbrallor med något slags grovmönstrat nät (inne kalsongerna) och all sand förstörde min pung. Fick klippa till en strumpa som skyddade pungen. Min flickvän tyckte inte det var speciellt sexigt, men vafan gör man inte för lite vattensport på semestern.

Skönt att man kan vara anonym på konfen grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 december, 2002 vid 21:56

Det där med en liten strupa för pungen var kul.
    Det värsta jag varit med om,var när jag gjorde en framåtloop i Pozo.
    I själva upphoppet drog jag knäskålen ur led, men då hade jag redan börjat rotera. Jag full följde rotationen med landningen blev ganska smärtsam.
    Med käskålen ur led låg jag och sträckte ut benet för att få knäet på plats igen, då kommer nästa set med vågor som spolar mig och utrustningen upp på revet som é fullt med sjöborrar.
    Väl uppe på revet såg jag mina prylar ligga 20 meter upp, ganska sargade, men jag hade lite större problem just då.
    Alla som varit i Pozo vet hur j:vliga stenarna är att gå på.
    Hittade en planka att stödja mig på, och så började jag min långa vandring tillbaka till parkeringen.
    Daida och Juan fick syn på mig och bar mig upp parkeringen.
    Nu skulle jag gärna säga att ovan är en surfskada från början, men första gången jag drog knäet ur led var på fyllan. S-666

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing & skador

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.