Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfing Ystad-trakten?
-
Vindsurfing Ystad-trakten?
Publicerad av rikard-surf på 17 april, 2011 vid 17:37Aloha,
Har flyttat till Ystad och har sett mig om lite runt sydkusten. Österlen har ju kända spots men hur är det med vindsurfingen runt sydkusten+ Jag tycker det rullar in vågor överallt men har fortfarande inte sett några vindsurfare. Tänkte själv ta upp vindsurfingen igen efter många års frånvaro.
Finns det några vindsurfare i Ystad?
Samt var håller alla till, Nybro, Mossby, Ystad??
Ha det bra
Rikardskanepaul svarade 13 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Är inte från Ystad men surfar sydkusten så fort chans ges. Du är rätt på spotsen, abbekås, Mossby, nybro och borrby kan vara riktigt bra, men ack för sällan dock. Skicka PM så får du hela listan 🙂 Crowded är dock inget problem på sydkusten – det är inte många WSurfers där nere.
Vi syns // J
-
Har förstått att det funnits en vindsurfingklubb som numer är nedlagd? Har alla vindsurfare försvunnit med klubben?
Märkligt, Ystad är ju omgiven av fantastiska stränder åt båda riktningar.. -
Har funnits ett antal klubbar på sydkusten – Trelleborg, Beddingestrand, Skateholm, Abbekås, Ystad… och alla är väl mer eller mindre nerlagda (ev finns Trelleborg kvar?). Du kan nog dock fortfarande hitta en del surfare/kiteare i Beddingestrand/Skateholm under sommarmånaderna.
Den gamle legenden Peter Forslin hänger väl fortfarande i Abbekås och syns väl till vid bra förhållanden på de spots som Bananen nämner – Mossby var/är väl en av hans favoritställen tom
-
Beddingestrand finns det en hel del kiteare och vindsurfare under sommaren, önskar att man hade lite närmre dit!
-
Hej !
Om du kör ut till Reningsverket, Väster om Ystad.
Så hittar du, oss därVälkommen kajan
-
Ah, nya adepter, Kajan? 😀
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=M1QroWiOhHk”]YouTube – Hipp Hipp – Kajan [Nya adepter][/ame]
-
Hej,
Klubben är vilande men ett återvaknat intresse gör att vi är ca 10 aktiva Wsurfare.
Återkom om du vill jag skall meddela när vi sticker ner där. Med lite tur imorgon EM./Jakob
-
Först var det Uggla, sen var det dom där fiskmåsarna i helsingborg.
O nu detta.
Man har jo levt ett helt liv som mobbing barn :laugh:
Logga in för att svara.