Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfingbutik i STOR-Stockholm?
-
Vindsurfingbutik i STOR-Stockholm?
Publicerad av enlight på 11 oktober, 2005 vid 05:28Skulle uppskatta lite guidning av er.
Ska ner till Kista tisdag-onsdag (18-19/10. Kommer bo på hotell någonstans på söder.)
Har sökt på konfen angående butiker i Sthlm och funnit att det verkar vara Surfbutiken eller Skidsport Bromma som gäller. Surfbutiken verkar dock vara en bit utanför, så den blir nog inte aktuell eftersom jag inte kommer att ha bil.Tänkte att man kunde åka förbi Skidsport direkt efter jobbet på tisdagen från Kista.
Hur tar jag mig lättast dit från Kista? Buss? Tunnelbana?
Vägbeskrivning/bussnummer skulle vara ytterst hygglo att få.
Gärna hur jag sedan tar mig till Söder oxå.Finns det någan annan butik som också kan vara värt ett besök?
/VilsenNorrläningSomVägrarInseAttManKanskeBorPåFelStälleFörAttHållaPåMedVindsurfing
enlight svarade 19 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
På http://www.sl.se kan du göra sökningar. Skidsport ligger vid tunnelbanehållplats Abrahamsberg.
Här är ett exempel på hur “svaret” ser ut:
– – – – – – –
Från Kista tisdag 11 oktober kl 16:01 till Abrahamsberg kl 16:30Ta tunnelbanans blå linje från Kista mot Kungsträdgården.
Den går från Kista 16:01
och kommer till Fridhemsplan 16:15.Vid Fridhemsplan byter du till tunnelbanans gröna linje mot Vällingby.
Den går från Fridhemsplan 16:20.
Du är framme vid Abrahamsberg 16:30.Restid 29 minuter.
– – – – – – –
Det är bara att lägga in den tid du vill åka så får du besked./feg
-
vad är du ute efter. skandu köpa nya segel eller typ kläder så man kan tipsa…
-
Upphalnings tamp. (har inte haft en sedan början på -90, men har köppt ny bräda nu, så då kan jag om jag vill dra rigg igen! )
Mastfotsvaddering. (Är rädd om nosen på den nya brädan! Ska iofs försöka tänka på “Basses Teori” (Dinga tidigt så är du inte rädd om brädan = mera ladd….))
Kanske någon shysst långärmad tröja nu inför vintern. (Vintern är på väg = mera kläder)
-
Svar till:
Upphalnings tamp. (har inte haft en sedan början på -90, men har köppt ny bräda nu, så då kan jag om jag vill dra rigg igen! )
Mastfotsvaddering. (Är rädd om nosen på den nya brädan! Ska iofs försöka tänka på “Basses Teori” (Dinga tidigt så är du inte rädd om brädan = mera ladd….))
Kanske någon shysst långärmad tröja nu inför vintern. (Vintern är på väg = mera kläder)
[/ QUOTE ]
Då är definitivt Skidsport stället du ska åka till.
-
OK.
Kommer att åka ner lite då och då nu framöver till STHLM/Kista.Vad rekomenderar ni om man bara skall kolla in lite kläder då?
Något mer centralt? -
gamla brogatan ligger nästan precis vid cityterminalen, där ligger mycket blädaffärer som nog kan vara intressanta. framförallt rockaway beach kanske men även skank, no fear och ett gäng till. på gatan neranför ligger We (men schyssta wegrejer, inte dom äckliga tröjorna alla kids springer runt med, cleana designergrejer för ett hyffsat pris) och precis i närheten ligger oneoff (ligger på ett hörn, du borde nästan se det från We.)
om du orkar ta dej en bit till, fast itne långt, så finns hollywood som jag tycker ha riktigt bra grejer på norrlandsgatan 14, typ mittemellan dramaten och malskillnadsgatan (så där kan du slå två flugor på en smäll och dessutom göra nån på smällen)
-
Fan Styret jag är impregnerad över dina Fjollträsk-kunskaper!
-
javisst serru. dom gångger man av misstag blir tvungen att åka dit och dessutom har tid för lite shopping så gäller det ju att ha rutten klar.
dock har jag så jävla dåligt lokalsinne så jag får oftast ringa tobbe och bli guidad till we först och sen går det som tåget.
en till som jag glkömde bort om man gillar skor och assescoarer är blammo på drottninggatan, stora shoppingatan vid t-centralen
-
Mången TACK!
Jag får nog printa ut denna tråd innan jag åker, sen får jag nog se till att sluta jobba tidigt på tisdag! -
Kista centrum är grymt för kläder, det finns ju en liten surfbutik i danderyd, Beli marin… kolla den också, har en del prylar…
-
Beli har inte så mycket kläder men dom har väl en del prylar inte som skidsport direkt men kan ändå va kul att besöka. Du tar buss 601H från mörby centrum mot danderyds sjukhus gå av vid danderyds gymnasium, gå cirka 1 min.
-
inget illa om nån men om du har ont om tid när du är i stockholm så skulle jag skippa beli och åka till bromma istället. rätt stor skillnad kan vi säja…
Logga in för att svara.