Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › VindsurfingKamera
-
VindsurfingKamera
Publicerad av anonym-anvandare på 22 december, 2002 vid 09:05Vad tror ni om en sån här kamera http://www.magpix.com/NewFiles/B350.html för att ta surfbilder med? Den har ingen bra upplösning och det går inte att ta bilder närmre än 13 meter men man verkar kunna ta bilder hyfsat långt bort. Billig dessutom ca 1000:- på datorbutiken.com
markus-o svarade 21 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 66 Svar -
66 Svar
-
Köp hellre Canons vattentäta kompaktkamera ca 2000:- den tar mycket bra bilder!
-
Verkar bra, exempelbiler här:
http://www.afterhours.co.uk/cgi-bin/SHPLoader.cgi?/Shop/B350.htm
Ska man ta bilder på långt håll i dagsljus, är den nog perfekt. Att efterhand zooma in en bild från en vanlig digitalkamera ger nog sämre upplösning.
Kanske nåt man skulle ha med sej till SA… -
Undrar om det inte duger med en vattensäker engångskamera för dom få tillfällen då man behöver blöta ner kameran. Men det är klart är man en seriös fotograf så är man.
-
Bild tagen med Canon Prima AS-1. Enkel billig kompaktkamera som duger gott åt oss amatörer…….
Den enda jag hittade med 135 film och vattentät till 5meter i rimlig penningnivå. De övriga var APS eller 20 000kr klassen! -
Hittade en till på kompisen som dyker……rätt bra kvalite ändå trots priset. Kameran fungerar utmärkt att ta med sig ut i vågorna.
Framkallning med 135 film och överföring till CD-R=billigt.
Använder själv scanner för negativ och positiv film, men vill man inte investera i det så är priset att lämna in och få brännt på skiva överkomligt. Från neg.film till skiva ca 100kr. Att däremot lämna in för att bränna från positiv film till skiva blev flera gånger dyrare. -
Fan den var ju helt schsst för att var tagen emd en kompaktkamera.
Helt shysst, vad fick du ge för den?
känns inte som min praktika från 79 är nån höjdare att ha med sej ut i vågorna.
-
Kraftigt nedprutad på Fuerte ca 1700-1800 om jag inte minns helt fel för två år sedan. Hemma i Sverige tror jag den då låg på ca 2400. Flitigt använd är den på sjön och för snabba “shots”.
-
APS kameror brukar generellt vara mindre än 135:or…hur är det i detta fallet ?
-
Det är väl en av anledningarna till att ha en APS, den blir mindre. Istället får bildkvaliten stryk, framförallt om man scannar och vill mixa med bilderna. Men 135 kompakt är ändå så pass små så jag personligen anser det vara obetydligt. Storleken på den här kameran jag har är som en normal kompaktkamera. APS blir snäppet mindre, men sämre bildkvalite om du vill förstora.
-
Knatte
Gäst23 december, 2002 vid 10:06AS1 ligger på omkring 1500 kr här Sverige nu.
I somras fanns den som billigast för 1290 kr. Kolla på pricerunner och få dagsaktuella priser. -
Men får man välja mellan aps och 135 så tycker jag valet är enkelt, 135.
Vet ionte hur det är med pris på framkallning men det är betydligt bättre kvalite.
Nu kliar det i fingrarna.
annars kan man ju alltid förstöra skolans kameror ute till havs. något jag planerar sysselsätta mej åt nästkommande två åren. -
annars har man en kamera hittade jag som här
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=27443&t=959&l=2&AvdID=1&CatID=14&GrpID=7&s=plfinns i flera utförande, dom är iofs till digitalare men borde ju finnas till vanlia kompaktkaeror tycker jag. även om dom inte finns till alla modeller borde det finnas nått liknande man kan använda till just sin.
-
kollade inte priset på just den läken jag skickade nu iofs.
men det fans biligare.
Har man en digitalkamera för ett par tusenlappa och valet mellan att köpa en digitalare till för typ 6 som är vattentät eller ett sånt skal så köper jag lätt skalet.Såg även att det fanns till vissa DV-kameror. där msåte det ju vara mer exakt men det verkar jävligt schysst.
Logga in för att svara.