Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfingtävlingen med de feta prispengarna!!!!
-
Vindsurfingtävlingen med de feta prispengarna!!!!
Publicerad av tushingham på 28 mars, 2000 vid 12:19Vill du testa tävla i år, då ska du delta i mellansvenska cupen, numera Skidsport Bromma cup, som gått in som huvudsponsor.
Varför?
-Detta är tävlingen med roliga arrangemang runt deltävlingarna
-Detta är tävlingen med de bästa priserna, förutom prisbord vid varje deltävling så vinner totalsegraren av cupen 10 000 kr i present check hos Bromma skidsport. En lika stor check lottas ut på sista deltävlingen. Läs mer på [url]HTTP://surf.to/mellansvenska[/url]/Johan Ekstedt
anonym-anvandare svarade 24 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
nicke
Gäst28 mars, 2000 vid 14:29Tja! Måste man vara proffs för att delta och ha nya grejer eller kan man va amatör med halv sunkiga grejer och ha en chans?
-
Förhoppningsvis behöver man inte det. Dock verkar de på en del som om man tänker köra superstort om det blåser lite. Fast skulle det börja blåsa under en sådan tävling lär de inte orka hålla ett 11 kv segel…
Blåser det dock en del kan man nog hänga på om man är duktig.Själv är jag en färsking när det gäller tävlingar och vindsurfing men tänkte nog ta och vara med ändå. Hoppas på att fler som jag är med…Blir jag däremot utskrattad för att jag inte lagt 25-30000 på värsting grejor får det nog vara. Fast det som jag vanligtvis surfar med är inte prylgalningar, utan sansade människor som inte går till överdrift.
Det är ju tråkigt om den som är tätast vinner…Jag själv hoppas på att det hela inte blir så allvarligt. Men jag har ingen erfarenhet hur det brukar vara. Man vill ju inte bli halshuggen bara för att man skulle råka plurra i starten och vara ivägen.
Men jag tror nog att det hela kan bli ganska kul och alltid lär man sig något nytt. Segel folk i allmänhet brukar ju vara jävligt trevliga!
-
OJOJOOJ, vad surfprylar jag kommer att ha efter jag har vunnit!
/The Blaster -
Visst har du chans att vinna 10000 i surfprylar! Du kanske inte har chans
att ta hem förstapriset med gamla grejer men om jag har uppfattat det hela
rätt så får man en lottsedel för varje genomfört heat. Vid sista tävlingen
lottas prischecken på 10000 ut bland de närvarande så det gäller att vara
med på sista tävlingen. Ju fler heat du har genomfört under året desto fler
lottsedlar får du och därmed även större chans att vinna. -
Du kommer nog inte bli ensam, vi är 4 st från Linsurf som aldrig har tävlat förut som kommer åka.
-
Måste man vara SBF-medlem eller något liknande för att vara med vid någon deltävling?
/Robin
-
Finns det någon anlednig att inte vara med i SBF? 200:- för amatör.
STÖD SVENSK VINDSURFING!!!!!!!! -
Hej,
Ett gäng från TungSurf, Gävle kommer också att deltaga. Vi har inte heller tävlat förr, förutom ett fåtal tävlingar.
Klart alla ska vara med, det kommer att bli skitskoj.//Mac
-
Några svar på frågor runt cupen, som inkommit:
-För att delta i någon/alla deltävlingar i Skidsport Bromma cup behövs inget medlemsskap i SBF. Endast anmälningskostnad räcker för deltagande.
-Man behöver ej ha värsta/dyraste utrustningen för att delta och man behöver ej heller ha tävlat tidigare. Cupens syfte är att vi ska ha kul tillsammans, både på tävlingsbanan och på land.
/Johan Ekstedt (Läs mer på [url]HTTP://surf.to/mellansvenska[/url]) -
Exakt, det kostar mer i soppa att åka till en deltävling!!!!!
Sen får du lite försäkring etc som alltid är bra att ha men fram för allt så stöder du Svensk windsurfing!!!
Logga in för att svara.