Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ving startar charter till Kapstaden

• Ving startar charter till Kapstaden

Publicerad av petter på 22 februari, 2007 vid 15:36

Nästa år blir det ännu billigare att ta sig till Sydafrika!

Pressklipp från Ving

“Hög kvalitet och mycket bra prisnivå på framför allt mat och vin har bidragit till att efterfrågan på Sydafrika har ökat de senaste åren. Det har dock saknats enkla flyglösningar för att komma från Sverige till Sydafrika. Vings direktflyg kommer att landa i Kapstaden som är den bästa utgångspunkten för rundturer i Sydafrika. “

manno svarade 17 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • Oregistrerade

Gäst
    23 februari, 2007 vid 16:15

@Petter 366422 wrote:

Nästa år blir det ännu billigare att ta sig till Sydafrika!

Pressklipp från Ving

“Hög kvalitet och mycket bra prisnivå på framför allt mat och vin har bidragit till att efterfrågan på Sydafrika har ökat de senaste åren. Det har dock saknats enkla flyglösningar för att komma från Sverige till Sydafrika. Vings direktflyg kommer att landa i Kapstaden som är den bästa utgångspunkten för rundturer i Sydafrika. “

VAR STÅR DET att det blir billigare???

Och vill man verkligen åka på en 2 veckors med ving?

• kamaaina

Medlem
    23 februari, 2007 vid 20:12

@Oregistrerade 366581 wrote:

VAR STÅR DET att det blir billigare???

Och vill man verkligen åka på en 2 veckors med ving?

Hellre an vanka fram o tillbaka pa sin kammare i vantan pa vind. Kanske kan vi fa charter priser pa surfprylar oxa som till GC (800 t/r)…..restresor…shit…detta e ju grymt

For att inte tala om grisfesterna pa resorten pa kvallarna 🙂

/F

• frippe75

Medlem
    23 februari, 2007 vid 20:22

@Kamaaina 366611 wrote:

Hellre an vanka fram o tillbaka pa sin kammare i vantan pa vind. Kanske kan vi fa charter priser pa surfprylar oxa som till GC (800 t/r)…..restresor…shit…detta e ju grymt

For att inte tala om grisfesterna pa resorten pa kvallarna 🙂

/F

Men …så klart man ska testa kapstaden !!! det jag menade var att man heller drar dit i egen regi… tror det blir billigare.. sedan vill man väl vara borta längre.. 2 veckor i sydafrika känns lite lite..

• mag

Medlem
    24 februari, 2007 vid 16:47

Du kan alltid köpa extra boende veckor och paket pris kan bli lika billigt som att ordna själv med lite flyt. Möjligheter möjligheter…

/Magnus

• s

Medlem
    26 februari, 2007 vid 09:48

Jag har åkt charterstol till Barbados en gång. Det var 11 timmars flygning, ungefär som till SA.
    Efter den resan lovade jag mig själv: ALDRIG MER CHARTER!
    Det är inte värt att sitta så trångt, att få så usel service och att få utstå andra charterresenärers närvaro för någon ynka tusenlapp!
    Om ni normalt tycker att flyg är trångt skall ni testa på charter, det är vidrigt! Jag är 186cm och jag var tvungen att sitta bredbent för att få plats, och då satt jag pressad mot ryggsätet. Och jag kunde inte byta ställning under hela resan – känn på den i elva timmar i sträck! Tror du det går att sova?
    Inte ens min dåvarande flickvän på 172cm tyckte det var värt det.
    Hur snål och smart du än må vara innan den resan kan jag lova att du omvärderar dina åsikter!

/Staffan

PS. Jag har faktiskt åkt på en restcharterresa till efter detta, till Corsica. Det var lagom långt för att se om jag mindes rätt eller fel. Jag mindes rätt. Även denna korta flygning var hemsk även om platsen mellan sätena där var mycket bättre än till Barbados. DS.

• adde

Medlem
    26 februari, 2007 vid 10:04

Fan staffan du börjar bli gnällig, du är väl inte gammal?

(hittils en (1) fellevererad diskbänk från kvik)

• mag

Medlem
    26 februari, 2007 vid 10:48

Ajdå,
    tur att jag aldrig åkt på charter, och som det verkar inte att rekommendera om du är för lång. Fast till vissa orter slipper du byta och kan åka direkt, det är en stor fördel. Och du har en fast kostnad för surfprylar.

/Magnus

• lars_k

Medlem
    26 februari, 2007 vid 11:15

Jag kan nog ta att sitta lite trångt om jag slipper byta och vänta timtals i Amsterdam. Najs att flyga direkt till CPT istället.
    Och om frakt för prylarna blir billigare är det ju kanon!

• manno

Medlem
    26 februari, 2007 vid 11:39

En gratis praktfylla gör ju flygresan så mycket enklare! Väljer nog reguljärt om det inte är snuskigt billigt med chartern!

• stinger

Medlem
    26 februari, 2007 vid 14:54

…och Fritidsresor åker numera till Kap Verde, om jag fattade saken rätt har man ett surfcenter (Club Mistral?) bara några minuter från hotellen, så nu kan man åka charter till riktigt bra ställen.

• imported_borje

Medlem
    27 februari, 2007 vid 20:02

Har åkt med lufthansa till Kapstaden och jag är 186 jag med, tyckte att man satt lika trångt och jävligt som på charter, men det är klart att det kan variera.

• Oregistrerade

Gäst
    27 februari, 2007 vid 21:06

sluta gnäll, åk första klass istället, där är det banne mig gott om plats, höj/sänkbart fotstöd, tygservett etc

• jakob_s

Medlem
    28 februari, 2007 vid 14:04

Själv tror jag hur trångt man sitter beror på villket flygplan man åker..

• Oregistrerade

Gäst
    28 februari, 2007 vid 14:40

@stinger 367027 wrote:

…och Fritidsresor åker numera till Kap Verde, om jag fattade saken rätt har man ett surfcenter (Club Mistral?) bara några minuter från hotellen, så nu kan man åka charter till riktigt bra ställen.

Jag är nyss hemkommen från Kap Verde efter en 2 veckors charterresa och visst sitter den långe trångt, jag tyckte det var trångt och är 178 men det var rätt bra att välja charter om man ska till Kap Verde då det lätt kan strula med inrikesflyget för den som inte vill stanna på Sal. Det hade varit ganska jobbigt att åka 2 dagar till flygplatsen med besked om inställt flyg och vara tvungen att fixa boende 2 extra nätter på Sal, det fixade fritidsresor snabbt och enkelt.

Jag kiteade men kan nog ganska säkert säga att vindsurfingen var bra på den ön jag skulle vara första veckan, Boa Vista, det blev dock 5 istället för 7 dagar pga inrikesflyget. Jag betalade 1100:- för surfprylarna till fritidsresor för samtliga 4 flygresor som det blev. Det var helt ok. På inrikesflyget slapp jag betala mellan Sal-BoaVista men åt andra hållet fick jag betala 5000 Escudos = 50 Euro för extra vikten. Den kostnaden tog fritidsresor på sig.

Jag orkar inte skriva så mycket nu men jag kan bidra med en del tips för den som vill ta sig till Boa Vista, Sal är det ju fler som besökt och där finns redan en del skrivet här på forumet.
    Jag kan bidra med lite spot, boende o restaurangtips.

Jag kan absolut tänka mig att åka till Kapstaden på charter, kan de ordna 3 veckor så vore det ju perfekt.

• manno

Medlem
    3 mars, 2007 vid 00:09

men seriöst, gratis sprit gör faktiskt skillnad när man ska åka långt! Jag är 195 och hade inga problem ner till sydafrika 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ving startar charter till Kapstaden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.