Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vinter segling formula…

Taggad: 

• Vinter segling formula…

Publicerad av bronken på 12 december, 2006 vid 19:34

Fick chansen att prova min nya/begagnade ML 101 i lordags. Vi har haft minus grader i en vecka och isen var 3-4 cm over hela sjon. Dock i lordags vart det ”varmt” och blasigt. + 10 grader och sydliga vindar, det gjorde att isen brots upp pa en av vara sma sjoar dar vi seglar. Jag och en polare Larry tog chansen att fa in en till session innan isen lagger sig for gott. Korde ML 101 (efter en mindre reparation fran frakt) och NP RS-S 9.2 samt CB 68cm fena for forsta gangen. En polare tog lite video som jag la ut har. Harligt med vintersurfing nar man kan holla sig hyfsat varm i torrdrakt.
    http://www.jentler.com/bigcreek120906/videoBigCreekedited5.html

Ar den nagan som seglar Formula hemma i Svedala fortfarande? Jag kommer hem den 20 december till 2:a januari, ar det vart att ta med torrdrakten hem?

– Uffe
    USWE 22

Oregistrerade svarade 18 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • the_novice

Medlem
    12 december, 2006 vid 19:48

På västkusten brukar det gå bra att köra fram tills mitten av januari och hittills har det varit löjligt varmt. Mellandagarna brukar leverera bra med vind…

• bronken

Medlem
    12 december, 2006 vid 20:03

Fasen va kul, ar det nagan i Stockholm som kommer kora i mellandagarna om det ar ”varmt” och blasigt?

Jimmy, du kanske vill prova nya bradan redan i december? Vore coolt… Hoppas pa en varm jul… Bast man packar med nya torrisen….

:santa:

• swe-1

Medlem
    13 december, 2006 vid 15:21

Ja är det varmt så seglar jag lätt!!!

//JIMMY

• Oregistrerade

Gäst
    16 december, 2006 vid 12:29

Vi är tre pers som seglar i stort sett varje helg ute vid Fågelöudde eller Elfvik. (Lidingö)

Jag och gurra är helt nya på detta så vi badar en del, tack vare george bush så kan man nog köra året runt utan att frysa ihjäl. Den tredje polarn Mackan fryser bara om händerna ibland pga fartvinden…

Martin

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA