Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Vinterdäck till folkabuss T4 -93 ???

• Vinterdäck till folkabuss T4 -93 ???

Publicerad av anonym-anvandare på 4 november, 2003 vid 20:39

Vet nån var man kan hitta billiga beg helst odubbade däck till min nyinköpta buss?
    Eller om nån av er har några till salu med dimensionerna 195 70 R15 så hör av er till min epostadress:erik.gustafsson.631@student.lu.se

anonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 november, 2003 vid 21:07

Tjena!
    Du kan titta på Blocket.se där finns många som säljer begagnat.Det ska vara bultmönster 5/112, så nyare passat A4 A6 brukar funka dock är det alltid bäst att provmontera innan köp.För att se offset och att navhållet funkar. Sedan vad beträffar däcken så måste dom klara lite mera vikt än vanliga däck. Så det skall helst vara C-däck eller 94till 97 i viktklass. Personligen tycker jag att bussen går bättre med “94”-däck än C-däck, dom är så jäkla hårda.
    Titta på ditt reg.bevis hur mycket bussen väger. Min T4 Caravelle 91 har en tjänstevikt på 1700kg.Så jag kör på “94” däck.

Hälsningar T4 Forever!

• anonym-anvandare

Medlem
    5 november, 2003 vid 15:27

Suveränt svar med mycket info, Tack för hjälpen!
    Min buss är en inredd vw westfalia och väger nånstans runt 2600-2700 så det blir nog till att skaffa c däck…
    Är det nån som vet om skillnaden är stor på C däck eller RF
    Reinforced???
    mvh
    Erik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Vinterdäck till folkabuss T4 -93 ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.