Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › vinterdräkt
-
vinterdräkt
Publicerad av john1 på 30 mars, 2010 vid 16:53Hej
Skall köpa ny vinterdräkt, men har problem med kramp i underarmarna (utan hanskar).
Har provat Prolimit assault som är för trång för mig över axlarna/armar.
Känner någon till Ascan polar eller Oneill windfreak (dyrare). Eller finns någon dräkt som känns bra?
Johnjohn1 svarade 14 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Jag skulle rekomendera att du köper en Ascan Polar.
Jag körde på en Ascan icehawk förut och den var grym, sjukt bra kvalitè och varm som rackarn.
Tyvärr blev den stulen och jag fick en ny dräkt i födelsedagspresent av mina vänner.
Och det var just en prolimit assault jag fick, och kvalite`n jämfört med Ascan är stor!
Min dräkt som var ny i höstas är sprucken på ett flertal ställen.Så Ascan dräkt rekomenderar jag verkligen, nu har jag ju inte prövat på Oneil. Men vill du ha valuta för dina pengar köp Ascan!
-
Hepp!
Köpte denna på Fahléns och det är en fin en. Den är slimmad där det inte behövs. Provat den och hängt och klängt, känns helt oki i underarmar.
Dock så brukar det vara handskarna som ställer till det där.
Väger 93 kilo och kilona på rätt ställe :cool2:.Här är den
http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=1956
/mac
PS De har rea nu oxå. DS
-
Perrapops;603869 wrote:Jag skulle rekomendera att du köper en Ascan Polar.
Jag körde på en Ascan icehawk förut och den var grym, sjukt bra kvalitè och varm som rackarn.
Tyvärr blev den stulen och jag fick en ny dräkt i födelsedagspresent av mina vänner.
Och det var just en prolimit assault jag fick, och kvalite`n jämfört med Ascan är stor!
Min dräkt som var ny i höstas är sprucken på ett flertal ställen.Så Ascan dräkt rekomenderar jag verkligen, nu har jag ju inte prövat på Oneil. Men vill du ha valuta för dina pengar köp Ascan!
Håller med till 100%! Kör också Polaren och är grymt nöjd med den. Är inne på min tredje säsong med den, och den är fortfarande i jättebra skick. Tror inte jag skulle satsa på nåt annat om/när den blir utsliten.
Finns här:
http://www.surfspot.se/vatdrakt-ascan-polar-5-4-3mm.html
Recensionerna är mycket positiva…
-
För att försvara ProLimit…
Jag har en Prolimit C2 (Typ assault) och den fungerar ypperligt nu i 2 år, visst det finns smidigare dräkter men den är helt okej! Håller en varm och go :)…
Priset är också helt okej
-
Och jag är så nöjd med min Mystic Crossfire len10 att jag funderar på att skaffa en till.
-
Väldigt, väldigt nöjd med min NPX Zealot enkelnylon (viktigt!).
Varm som tusan, smidigare än väntat. Känns välgjord, dock för tidigt att säga hur den håller, men det är dubbelnylon i ärmarna samt på alla de “rätta” slitageställena.
Liten recension:
http://www.surfzone.se/ppr/showproduct.php?product=195&cat=37
Har även kikat på O’neills windfreak, som även det ser ut att vara en grymt bra dräkt.
-
dr Masse;604001 wrote:Har även kikat på O’neills windfreak, som även det ser ut att vara en grymt bra dräkt.
Jag har kört windfreaken sedan i höstas och är väldans, väldans nöjd hittils!
-
Har använt ION de senaste åren och har varit grymt nöjd. I år köpte jag en ION Quantum som är en perfekt höst/vinter-dräkt. De är sydda för vindsurfing vilket innebär att de sitter “löst” runt underarmarna. Windfreaken ser å andra sidan riktigt fin ut…..
-
Jag köpte IONs torrdräkt Fusion på lite vinst och förlust eftersom det är ett “nytt” koncept och visste inte riktigt hur den skulle funka på vattnet. Men jävlar va nöjd jag är, funkar hur bra som helst!
-
Tack alla för dom goda råden. Det är jo så viktigt med rätt dräkt för inte att få kramp i underarmarna.
JJ
Logga in för att svara.