Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vinterdräkt för vintern 2008
-
Ascan Polar köpte jag också. Är jätte nöjd med den att den är varm och smidig. Men vissa detaljer kunde man ha valt att göra lite bättre. Men då hade nog priset blivit dyrare också. Men den är helt klart värd sina pengar i alla fall.
-
Härligt att höra Micke, jag har just beställt en NP Elite second edition.
Jag hoppas att den ska va lite mindre ömtålig än första modellen.
Sen vet jag att dom vulkar och syr på ett lite annorlunda sätt än tidigare.
Per -
Hmm, jag gillar stuket på prolimt drækten som andersbbq visa bild på. Man verkar få plats med guldkedjan också. Seriøst, ser ju grymt fin ut før stumma armar och hænder!
-
Här är en ny dräkt på svenska marknaden. Den har inbyggda heat pad. Man kan aktivera dem när man blir kall så kan man surfa någon timme till.
Mvh
Bicless
-
I thought being so close to Germany this kinda thing would also be a goer…
http://2.bp.blogspot.com/_rS1ECo6NxFE/SQhmq3doUEI/AAAAAAAAAUc/5CVkcEPYcTs/s1600-h/P1080162.jpg
-
@Bicless 514073 wrote:
Här är en ny dräkt på svenska marknaden. Den har inbyggda heat pad. Man kan aktivera dem när man blir kall så kan man surfa någon timme till.
På pricken lik C-skins 6/5/4-dräkten – förutom att den saknar skärm på huvan…och är dyrare….och saknar heat pads. Har någon provat Tikin?
-
Vi har precis tagit hem så inte hunnit prova. Men verkar jäkligt varma i alla fall 🙂
RipCurl kommer tydligen med nått liknande men riktpris klart högre.
http://www.independent.co.uk/sport/general/others/surfing-heated-wetsuit-opens-up-new-frontiers-883766.htmlMvh
Bicless
-
Är inne på min 2:a vinter (skånsk) med en NPX Zealot 6-5-4 m. huva och är mycket nöjd!
-
Ascan Polar + Ascan LongJohn med huva. Fryser aldrig om kroppen. Händerna är fortfarande den svaga länken fast jag använder CWM.
-
Har haft en Ocean Rodeo Pyro nu i 3 år. Funkat jävligt bra!!
-
Alla ni som säger att ni haft en dräkt och att den funkar bra, utveckla gärna så får vi höra lite mer. Alla dräkter har plus och minus. Med tanke på att man bara för några år sedan inte kunde surfa när det var kallare än 8 grader i vattnet!
-
Jag har själv Ascan Polar och har varit ute när det är riktigt kallt (minus). I konkurrensen mot andra 5/4/3 dräkter tror jag att det är hur mycket vatten som byts ut som avgör värmen, eftersom (nästan) alla dräkter är tillverkade i samma neopren (enkelneopren).
Det finns tre lösningar på Polaren som gör att det inte kommer in mkt vatten.
1. Ytterst på ärmarna sitter ett ganska tunt och framförallt otroligt flexigt neopren som gör att dräkten sitter slimmad, men ändå inte ger kramp som man annars kan få om det är för tight.
2. Långa karbordband längst ner på benen, enkel lösning som många andra dräkter har. Nackdelen är att de fastnar i varandra när dräkten inte används.
3. Vattenspärr längs dragkedjan som man drar över huvudet som stänger ute både vatten genom dragkedjan och halsen.Limmade sömmar som de flesta dyrare dräkter har. Beklädd med ett speciellt hållbart neopren ytterst(titanneopren). Fortfarande smidig efter 2 säsonger.
-
En annan sak jag gillar med Polar är innerkragen som håller tätt ordentligt runt halsen. Dubbelpolo, typ.
Det är rätt kraftigt gummi så den är något stelare än andra dräkter, men å andra sidan är den riktigt varm, och det föredrar jag.
Logga in för att svara.