Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vinterkite i Bygda

• Vinterkite i Bygda

Publicerad av davids på 18 december, 2009 vid 16:05

Ett par bilder från dagens fina session! Körde 9a med gott tryck, rak onshore och fint platt vatten.

Lärdommar som drogs och tips för andra:

1. Ta med mycket varmt vatten att fylla på i skor och handskar.
    2. Klota inte och släpas genom vattnet så du får en ny färsk batch havsvatten i hela dräkten, spara alltså KGB träningen till våren.
    3. Om möjligt, ha med en kitebitch som kan toppa upp handskar och skor med varmt vatten efter behov, samt plåta.

Bilderna är tagna med mobiltelefon.. Av förklarliga skäl är där inga actionbilder, se punkt 3.

skotten svarade 15 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • nn4an_mike

Medlem
    18 december, 2009 vid 16:27

Shit Davids, Som jag minns dig så satt du i solstol, bakfull på beachen i Rågelund och vägrade kita om det inte var minst 20 grader i vattnet och ansåg att alla som var ute i det 9 gradiga vattnet var stollar. Du sa att det kallas ”Lajfstajl”… och jag drog lärdom.

Nu kommer detta inlägg från ett skåne som Kung Bore har belägrat och jag blir uppriktigt orolig för dig. Respekt, dock.

God Jul på dig !

• wakenils

Medlem
    18 december, 2009 vid 16:52

hardcore!

• mickec

Medlem
    18 december, 2009 vid 17:03

haha ser gött ut 🙂

• lr10

Medlem
    18 december, 2009 vid 18:39

Det var kul men kallt. Men som sagt vi drar lärdom till nästa gång Davids.

• davids

Medlem
    19 december, 2009 vid 01:07
    NN4AN_Mike;592688 wrote:
    Shit Davids, Som jag minns dig så satt du i solstol, bakfull på beachen i Rågelund och vägrade kita om det inte var minst 20 grader i vattnet och ansåg att alla som var ute i det 9 gradiga vattnet var stollar. Du sa att det kallas ”Lajfstajl”… och jag drog lärdom.

Nu kommer detta inlägg från ett skåne som Kung Bore har belägrat och jag blir uppriktigt orolig för dig. Respekt, dock.

God Jul på dig !

Haha, ja det var ju back in the day, long time ago;) Men nu när man blivit vuxen och knappt har råd att pröjsa hyran så får man nöja sig med vintersurf istället för 39 grader och sol i P-town.. Men måste säga att det har sin charm

• skotten

Medlem
    19 december, 2009 vid 01:30

fyfan lol

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vinterkite i Bygda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.