Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

• svennebanan

Medlem
    21 december, 2009 vid 15:19

På tal om apor. Jag har bara tillgång till företagsgymmets PM2 så det blir ingen verifikationskod, men bifogar en skrämmande bild av manlig fåfänga samt mitt 500 snitt.

• macedu

Medlem
    21 december, 2009 vid 17:57

Hepp!

Då blev även den 4:e tiden validerad med löftet på under 19.00.00 innan 2009 års utgång avverkat trots en vecka av nyfödd, nyfödd och nyfödd igen 😀

Tiden blev 18.50.4 med mitten på 8:an i motstånd.
    Detta var nog den värsta rodden sett till utmattningen efter rodden. Körde 2*500m innan och “rodde ner” 2*500m.

MYCKET imponerad av de tider som rasslar in (utan validering 😉 dock) då jag anser mig “rätt” vältränad med 2 stabila hockeypass i veckan plus gym och löpning i pass av 4-5ggr till i veckan. Gör fan ingen annat än tränar juh……

MEN hatten av till Eder alla :laugh: recordbreakers!

Topp 20 listan vimlar av VS:are….. roddsverige undrar va fan som är på gång:ooo:

/Mac

• johanoeberg

Medlem
    21 december, 2009 vid 22:52
    svennebanan;592892 wrote:
    På tal om apor. Jag har bara tillgång till företagsgymmets PM2 så det blir ingen verifikationskod, men bifogar en skrämmande bild av manlig fåfänga samt mitt 500 snitt.

Hahaha. Mysig bild! 😀

Men mycket imponerande!

Jag hajjar inte, är ni stålmannnens barn eller?

• stefanlindmark

Medlem
    21 december, 2009 vid 23:19

Drog en repa idag på 5000, men det var motigt och det värsta var att mentala motivationen försvann tydligt vid 3000 körda meter. Landade lojt på 18:12 med motstånd 9 istf 10.

Måste hitta något tröskelhöjande koncept!

Provade att köra 500 m sprint efteråt för att pressa upp hastigheten. Planen var att lägga 17:00-tempo, dvs hålla tiden 1:42 på 500. Drog en repa på 1:36.8, vilket motsvarar 16:08 på 5000 meter. Kan det kanske vara en bra tanke att vänja kroppen vid ett högre tempo i kortare sekvenser?

Hmmm… Det här ställer ju krav att börja träna seriöst med planering, tider, teori, etc. Det här med surfing och frihet får komma sedan. 🙂

• stinger

Medlem
    22 december, 2009 vid 07:40

Intervaller!!! Det finns ett intervallprogram bland de vanliga distanserna 2000 5000 10000 30 min och längst ner finns det intervall 500/1:00 (eller liknande kommer inte ihåg exakt) ro 500 hårt tempo sen slöro/vila/spy 1 min. Jag brukar köra 8×500 och försöka ligga neråt 1:50-1:52 på alla.

• svennebanan

Medlem
    22 december, 2009 vid 08:40
    JohanOeberg;592948 wrote:
    Jag hajjar inte, är ni stålmannnens barn eller?

Sanningen är nog att en hel del har gått och blivit gubbsega efter typ 30 års mer eller mindre seriöst idrottande.
    Att ett tävlingsmoment insmugit sig tror jag dock sänkt mitt 500 snitt med iaf 2 sek. Jag provade också att sätta motsåndet på 5 då det ryktas att Lassi Karonen kör på mellan 4-5 när han ska köra fort. Det kändes lika tungt men kanske iom att man kan hålla lite högre frekvens gör att det blir lite effektivare. Jag ligger väl runt 25 när jag inte spurtar.

Rykte:
    http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=24453

• macedu

Medlem
    22 december, 2009 vid 10:02

Aha…. då har vi kanske ngt som kan trycka ner tiden lite till…..
    Ja fan vilket kul sätt att få igång tävlingsinstinkten… det går ju inte att skälla på ngn än sig själv.
    Det var länge sen jag kände motivationen till att ta ut sig på det sättet….och grejen är ju tiderna…. SKITKUL helt enkelt.

Håller med om att vänja kroppen vid tempot genom 500 rullarna……. där kan man ju snabbt se vad man pallar för lägsta tid…..

Idag vila från Concepten….

/mac

• rasmus_w

Medlem
    22 december, 2009 vid 10:58

Men hörni! Skaffa plusklocka!

Sen misstänkter jag att många av dem som postar grymma tider är 190 i strumplästen eller mer. Rodd är ju också en sport där det är en fördel att vara lång.

• stefanlindmark

Medlem
    22 december, 2009 vid 20:01
    Rasmus_W;592993 wrote:

Tänkte inte på det! Har ju en hemma.
    Nästa gång sätter jag på den så sänker jag tiden med säkert 12-13 sekunder :santa:

• rasmus_w

Medlem
    22 december, 2009 vid 20:38
    stefanlindmark;593030 wrote:
    Tänkte inte på det! Har ju en hemma.
    Nästa gång sätter jag på den så sänker jag tiden med säkert 12-13 sekunder :santa:

Oavsett om du gör det eller inte så kommer du få veta hur mycket du tog i för att göra det. 🙂

Hur fort kan du ro 5000 meter utan att överskrida 75 % av maxpuls? 🙂

• kate

Medlem
    22 december, 2009 vid 20:58

Gjorde ett 5000m pass idag. Fick 25.45. Verifieringskoden fungerade inte på hemsidan. Någon som har upplevt detta?

Körde f.ö ett tungt överkroppspass och därefter rodden. Har noll erfarenhet av rodd så det var intressant:-)

Det värsta var nog rumpan som fick “träsmak”.

Gött initiativ iallefall!:-)

• macedu

Medlem
    22 december, 2009 vid 23:16

Har du fått fram verifieringskoden som ser ut typ såhär

A12B-6547
    AQF6-R45B

och du har lagt in exakt den tid som du fick med rätt tiondel så skall saken vara biff…

Du kan gå tillbaks till maskinen och kika på rerow och få upp ditt lopp igen och klick 2ggr på den “tomma knappen” så har du värden där igen.

Säkra sen att du skrivit i rätt meter osv osv…..
    Och för varje fält som du fyllt i så hoppar den av sig själv….

Sen skall du IGEN ranka din ifyllda tid för att den skall komma upp 🙂

;Med lite meck så går det 🙂

/mac

• macedu

Medlem
    22 december, 2009 vid 23:23
    Rasmus_W;592993 wrote:

Sen misstänkter jag att många av dem som postar grymma tider är 190 i strumplästen eller mer. Rodd är ju också en sport där det är en fördel att vara lång.

Glöm nu inte att vi som är 186 och uppåt och väger mer än 90 pannor har en DEL att syresätta och jag antar att de som ligger under 19.00.0 inte är otränade och har den del muskler.

Upplever att efter sommarträningen med mkt ben till hockyn så ökar jag i kilo men är faen så seg i löpningen…….efter nyår så tappar jag kilon men blir lättare i löpningen.

Men som du nämner…. pulsklocka och mkt blandad träning med intervall och lågkardio så blir det fint. Men men mjölksyreträningen är inte så kul….uj uj…… hur ont vill man känna hehe

/mac

• rasmus_w

Medlem
    23 december, 2009 vid 00:13
    MacEdu;593048 wrote:
    Glöm nu inte att vi som är 186 och uppåt och väger mer än 90 pannor har en DEL att syresätta och jag antar att de som ligger under 19.00.0 inte är otränade och har den del muskler.

Så klart inte. Sånt där gäller såklart “allt annat lika”. Fast är man lång så har man ofta stor lungvolym som klarar att syresätta kroppen.

• macedu

Medlem
    23 december, 2009 vid 07:52
    Rasmus_W;593051 wrote:
    Så klart inte. Sånt där gäller såklart “allt annat lika”. Fast är man lång så har man ofta stor lungvolym som klarar att syresätta kroppen.

suck……
    så du menar att när jag lade på mig 10kg muskler under 3 år på gymmet i sk icke kardioträning så ökade min lungvolym!?!?
    Nehee du det var bara att öka kardion, öka mjölksyreträningen och få hjärtat starkare…….

Sida 7 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.