Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Viper aero
-
Viper aero
Publicerad av anonym-anvandare på 16 februari, 2005 vid 22:24Oj.
Snacka om lätta master. En 430 väger 0.98 kg. Sjukt.
Någon som vet mer om dessa förutom att dom kostar fläsk…Har andra tillverkare något liknande? Ha ju tex hört att Pryde proffsen kör helt andra grejer än x9…
anonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Japp! och man köper jättegärna en mast som kostar som en hel segellinje. eller nä eller…..
-
Hmm… pröjsa mallan 10,12 släng (ord pris) dvs, en resa, ny bräda te x, för att slippa 4-5 hekto. Svårt att motivera, för mej iaf. En sån mast ligger låååång ner på surf prio listan. Finns det nån som köpt en sån i sverige, dvs en kund som betalat för den??
-
Om jag inte minns fel så knäckte väl Stoffe ett gäng Viper aero när dom kom. Dom blev mer kända som “engångsmasterna”
-
I beskrivningen sägs de väl nåt i stil me att Viper masten inte rekomenderas för våg el racing. Man bör alltså bara köra freestyle me den. Och hur kör man av en mast när man freestylar?? Eller har Stoffe missbrukat dom?
-
Jag har för mig att det var inte så lite “bara för att visa att vi faktiskt kan komma under ett kilo” över de däringa masterna. Grymma vikter, men det lär som sagt ha gått av några oxå.
Att knäcka mast under freestyle är väl inte sådär jättesvårt. Kastfall, som för mig, misslyckad luftakrobatik för andra.
Surfa På!
-
Jag har en känsla av att North har en viss förkärlek till “titta vad vi kan”-produkter. Minns nån 3DL-seglet? Ett racesegel som kostade dubbelt så mycket som vanliga racesegel, och bara i en storlek, 6,5 kvadrat, eftersom det hade varit för dyrt att utveckla mer än ett sånt segel.
-
Är fortfarande nyfiken på om det sålts nån Viper mast till en betalande kund i sverige, ens till de nästan halverade “rea” priset???
-
den dagen trisslotterna ger utdelning ska ja köpa en folkabuss å en viper aero
-
Tror inte jag skulle tjacka en om jag så fick 10 spänn för varje kastfall man gjort genom åren. (jag skulle isf va ofantiligt rik, var världs ledande på kastfall ett tag men har blivit betyligt sämre me åren).
Kan helt enkelt inte hitta ett motiv att pröjsa 3-4 ggr mer än vad en mkt bra mast kostar bara för att slippa ett par hekto. Om den sen inte ens håller för att användas som nån skrev så vet jag inte vad man ska med en sån till. Näe finns mkt bättre saker i utrustingen att lägga dom extra slantarna på. Eller en extra bräda, resa etc.
Nästan lite larvigt att slänga ut sånt på marknaden. Inte har Toyota F1 bilar för 20mille hos sina återförsäljare bara för att visa att dom kan bygga en.
Hmmm… va sitter jag o tjatar om detta för??? Ähh.. tänkte bara att det kan väl inte finnas nån i sverige som betalt för en Viper aero, och så verkar det ju vara, eller??
-
Men har North verkligen sina fantasiprodukter hos några ÅF:ar då? I min värld går det mesta att köpa för pengar. Visst blir man säkert utskrattad om man kliver in hos sin närmsta toyota-återförsäljare och ber att få köpa en F1:a, men om man verkligen kan och vill betala så kan Toyota säkert leverera.
Samma med North. De har sin tokdyra “titta vad vi kan”-mast som man kan köpa och hänga upp på väggen i sitt troférum om man vill, men de räknar nog inte med att folk ska köpa den, bara tycka “oj, vilken lätt mast”. I alla fall tills nån bräcker dem med en “mast” tillverkad i silkespapper. Okej, den tål inte vatten, men rackarns vad lätt den är!
-
Jag tycker det är bra att slänga ut superspäjsade komplicerade och onödigt dyra prylar på marknaden! Det leder ju till att man kanske börjar tänka i lite nya banor och de övriga produkterna kan dra nytta av den onödiga prylens r&d, det är väl därför man började med formel 1 ursprungligen?
-
Grejen är ju just det att det tex finns en på rea hos Wallén och att dom redan verkar ha sålt en….
-
3DL seglet var väl mer en spinoff från Norths tillverkning av kölbåtssegel typ Americascup. Helgjutet och coolt var det i alla fall.
Finns säkert några fåfänga som har ett kvar i garaget tillsammans med Porschen.Känns på samma sätt med den där masten. Coolt men inget för mig. Jag kör ju Volvo…
Logga in för att svara.