Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Virusvarning

• Virusvarning

Publicerad av kapten-k på 16 augusti, 2009 vid 19:37

Fick virus i en av burkarna här, hände samtidigt som jag gick in på ”www.vindinfo.com”.
    Så Jag vill varna för den sidan, vet inte om jag fick det där, men det var lite otrevligt.

MSword98.exe fick jag ialla fall! Det skrev över ntfs.sys och bytte lite andra filer!

dr-masse svarade 15 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • crash151

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 21:05

Det är därför man har Mac.

• kapten-k

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 21:12
    crash151;567350 wrote:
    Det är därför man har Mac.

Har kört OS x på min samsung NC10, vilket är en PC!

Apple är ju bara dyra.

• crash151

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 21:33

Men snygga…

• rasmus_w

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 21:53

Vi Linuxanvändare oroar oss inte heller överdrivet mycket.

• jester

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 06:22

Enkelt.. Skaffa ett schysst, gratis, antivirus program… Då slipper man använda Mac eller linux, och ha tillgång till lite vettiga program…

F’låt.. kunde inte undvika att pika upp minoriteterna ovan.. 😛

• booman

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 07:22
    Jester;567420 wrote:
    Enkelt.. Skaffa ett schysst, gratis, antivirus program… Då slipper man använda Mac eller linux, och ha tillgång till lite vettiga program…

Ha ha!:grin:

• crash151

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 10:48

Hehe…. ja,ja.
    Dom flesta PCs kommer med för-installerat virus, windows xp kallas det.

• jester

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 12:40

Nej, nej! Det är Vista alla klagar på.. Iaf alla som inte kört det på en vettig dator… 🙂 Dock är Win 7 RTM ett klar lyft över Vista.

• kapten-k

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 13:02

win2k eller ubuntu

• rasmus_w

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 14:04
    Jester;567420 wrote:

Antivirus, det är den där saken som gör att hårddisklampan alltid lyser på windowsdatorer va?

• rasmus_w

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 14:05
    Jester;567554 wrote:
    Nej, nej! Det är Vista alla klagar på.. Iaf alla som inte kört det på en vettig dator… 🙂 Dock är Win 7 RTM ett klar lyft över Vista.

Win 7 är nog det enda Windows som börjar likna ett vettigt OS, även om det är ett lyft att powershell nu är släppt till alla supportade windowsversioner.

• dr-masse

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 14:06

Den här diskussionen är snart på väg att flyttas till off-topic… måste vi ha en ”Mac vs PC”, ”MS vs Linux” tråd här där vi annars håller oss med vindar, vågor, upplevelser och annat skönt, ah?

Pleeeease?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA