Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Visum till Kap Verde??

• Visum till Kap Verde??

Publicerad av anonym-anvandare på 13 januari, 2004 vid 23:53

Är det någon som har fixat ett sånt någon gång?? Vart vänder man sig?
    hur lång tid kan det tänkas ta?
    Den närmsta ambassaden som jag hittat verkar ligga i Berlin och det skulle ta en vecka att få visering (iallafall för Tyskar)
    Ha det
    Erik G

anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • adde

Medlem
    14 januari, 2004 vid 07:46

Din resebyrå kan säkert hjälpa till. Annars gissar jag att det är Senegals konsulat i Göteborg som du skall vända dig till.

/adde

• mag

Medlem
    14 januari, 2004 vid 12:35

När du vet hur man gör för att få visum får du gärna skriva det på konfen.
    Jag har haft mina funderingar på dessa öar.
    Men en resebyra som säljer biljetter dit bör ju absolut veta, som Adde skriver.
    Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2004 vid 14:55

Ok kanske kan ringa nån resebyrå, min plan var annars att ta ett billigflyg (Ryanair) till Frankfurt och sen därnere köpa mig en biljett med flygbolaget Condor som sen går till Kapverde
    alternativ plan nr 2 skulle vara att ta en reststol till Gran Canaria och sen påplats därnere köpa en flygstol Med Tacv (Kapverde flygbolag). Återkommer om jag får reda på nåt
    Det verkar orimligt dyrt att flyga med reguljära plan från Sverige till Kapverde, tror det går på runt 8-9 tusen.
    Rätta mig om jag har fel

• mag

Medlem
    14 januari, 2004 vid 15:29

Om du tar dig till Tyskland finns det ev restresor på:
    http://www.happy-surf.de
    eller http://www.surfurlaub.com

De kanske vet mer om visum dessutom.
    /Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2004 vid 17:09

jo tjena igen jag hittade biljetter på den här sidan:http://www1.thomascook.de/tc/flugsuche.jsp
    idag fanns det enmånadsbiljetter för 413 euro och en tremånaders för 676 euro. flygbolaget heter condor.
    Vet inte om det går att köpa biljetter från Sverige dock?!
    Mer följer
    Stay tuned
    G-son

• mag

Medlem
    15 januari, 2004 vid 07:53

Hej
    Hittade lite om visum. Man köper det tydligen när man åker in i landet, måste lämna sitt pass och betala i deras valuta. Går snabbare om man är anmäld genom resebyrån med passnr etc innan. Man MÅSTE växla innan eftersom det inte alltid går att ta ut pengar på flygplatsen och då blir det både dyrt och krångligt. Se tysk text nedan:

Einreisebedingungen
    Deutsche Staatsangehörige benötigen ein Einreisevisum und einen Reisepaß, der zum Zeitpunkt der Ausreise noch 6 Monate gültig sein muß. Das Visum erhalten Sie nicht mit Ihren Reiseunterlagen, sondern bei Einreise an der Paßkontrolle. Um das Visum beantragen zu können, benötigen wir spätestens zwei Wochen vor Ihrer Abreise Ihre Paßdaten. Die Gebühr für das Einreisevisum wird bereits bei Ihrer Buchung berechnet. Bei kurzfristigen Buchungen oder bei verspäteten, falschen oder fehlenden Angaben können für Sie vor Ort zusätzliche Kosten entstehen. Es kann vorkommen, daß Ihr Paß von den örtlichen Behörden für ca. 48 Stunden einbehalten wird, obwohl Ihre Daten rechtzeitig gemeldet wurden – bitte wenden Sie sich in diesem Fall an unsere Sun and Fun Reiseleitung, sie wird sich darum kümmern.
    Für die Einhaltung der Einreise, Paß- und Devisenbestimmungen ist jeder Reiseteilnehmer selbst verantwortlich.

/Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    15 januari, 2004 vid 14:51

Ok Tack för hjälpen!
    mvh
    G-son

• anonym-anvandare

Medlem
    23 januari, 2004 vid 22:29

För er som är intresserade så fås visum genom honorärkonsul
    Miguel Pinto
    Tellusvägen 16
    13547 Tyresö
    Tfn nummer 087422927
    Mob 0705410947
    Hade
    G-son
    ps skall ta en vecka och kostar 400kr d.s

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Visum till Kap Verde??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.