Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Voi hu-huh, sa finnen…
Taggad: finland, kite, misshandel
-
Voi hu-huh, sa finnen…
Publicerad av sode på 6 maj, 2009 vid 06:06Nog för att jag också brukar ha bråttom till surfet, men jag försöker iaf att inte köra på någon…
😉
http://hbl.fi/text/helsingfors/2009/4/29/w26711.phpcalle_b svarade 15 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Jag tycker det där låter som en upptrappad version av Torökonflikten. Undras hur länge det dröjer innnan nåt sånt händer här.
-
Är gubben på “hörnet” på Torö kitare? Jag trodde bara han var stenkastare.
-
simpa;544635 wrote:Är det inte ALLTID, kite’arna som skapar trubbel…?
Har den kännslan också, men kan ha fel… men det är väl kitéarna som är de unga rebelerna kanske 😉
-
Nog har vindsurfare varit unga och rebelliska en gång i tiden. Måste sympatisera (men bara lite) med kitesurfaren, dock utan att känna till hela historien.
Kan bara tänka mig situationen när man taggad till max sitter i bilen, med havet i sikte, samt två tvättäkta surkartar som – bara för att jävlas – demonstrerar makt och dryghet genom att tvärvägra att flytta på sig. Nog hade jag blivit, hrm – upprörd.För övrigt lite less på de ständiga “krigen” mellan v-surf och kite-surf. Känns sååååå 2008.
😉Fridens!
Logga in för att svara.