Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Volym på bräda?

• Volym på bräda?

Publicerad av pure på 4 mars, 2008 vid 16:56

Fick hem min f2 spice 106 2007:a men på det lilla klistermärket under mast skenan står det “volume: L 99” .. vad ska man tro på? klarar inte klistermärkes tryckaren 3 siffriga tal? är det så på fler f2 brädor?

andreasalm svarade 16 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    4 mars, 2008 vid 17:02

Eftersom det inte finns någon 99 liters spice så antar jag spontant att det är feltryckt.

Men ett enkelt sätt att kolla är väll bara att mäta bredden på brädan? 62.5 cm ska den vara gentemot den mindre 96 på 60.5.

Inte svar på frågan, men du kan iaf få reda på vilken modell du har fått hem.

• pure

Medlem
    4 mars, 2008 vid 17:12

Det är likadant på brädan som finns på stadium xxl den står det oxå 99 på i det lilla klistermärket fast det står 106 mellan footstrapsen… men antar att det är 106 eftersom det står det i detailsen på f2:s hemsida,, Har mailat f2 men inte fått svar..

• ola_p

Medlem
    4 mars, 2008 vid 17:20

F2s vågis hade väl nått år ett mått angivet i fot (namnet på brädan alltså), ett annan längd i cm, och den faktiska längden på brädan stämde inte med något av måtten.

Slutsats, de röker på lite väl mycket på f2.

• carrera

Medlem
    4 mars, 2008 vid 18:17

Verkar vara ett vanligt F2 fenomen…Själv har jag en F2 SX(M) som ska ha 106l volym, men är märkt med 90L på brädan! Spelar ingen större roll tycker jag men misstänker det kan vara förserie brädor eller liknande vi fått??

• ozkar

Medlem
    4 mars, 2008 vid 20:31

@pure 449316 wrote:

Det är likadant på brädan som finns på stadium xxl den står det oxå 99 på i det lilla klistermärket fast det står 106 mellan footstrapsen… men antar att det är 106 eftersom det står det i detailsen på f2:s hemsida,, Har mailat f2 men inte fått svar..

köpte min f2 spice 96 liter på stadium xxl nu i julas står med fel på den måtten stämmer inte står att de är en 89Liters på den lilla lappen

Ni som har spice vad tycker ni om den ??

// ozkar

• _frippe_

Medlem
    4 mars, 2008 vid 20:35

Står det inte någon extra text vid den där volymlappen? Jag har ett svagt minne av att dom anger någon slags “flytvolym”. Typ det som blir över när man räknat bort brädans vikt.

• andreasalm

Medlem
    5 mars, 2008 vid 09:00

Samma sak med min F2 Chilli 99L -2007, står 97liter på brädan…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Volym på bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.