Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › VSF???? Tele nr
Taggad: racing
-
VSF???? Tele nr
Publicerad av celtic på 7 maj, 2008 vid 17:00Hej jag skulle vilja prata med någon på förbundet finns de någon kontakt person man kan får numer till o fråga lite frågor om medlemskap? Har bara hittat mail adr som jag ej får svar ifrån…
swe-31 svarade 16 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Okej frågan är fljande. Om man vill ha tävlings licens tillbaks efter många års uppehåll, då såg jag att de stog A-licens / B-licens? Vad e skilnaden? Måste man tihöra någon klubb för att få licensen. De stog att man skulle betala 300kr o fylla i önske mål om nummer sedan fylla i Klubb osv så därför undrar jag o de stog inget om skilnaden på A/B licenserna??
-
Hej Celtic
Var har du kollat ? http://www.vindsurfingforbundet.com
Det som ligger här under är Saxat från SVFs sida. A och B medlemskap är avskaffat enligt senaste årsmötet. Under länken styrelse hittar du tele nummer till samtliga i SVF styrelse.
Bli medlemHär nedan får du information om hur du blir medlem i SVF.
Det krävs medlemskap i SVF för att kunna delta i SVF sanktionerade tävlingar. I medlemskapet får du en ”tävlingslicens” som berättigar dig till ett segelnummer. Det kanske viktigaste är dock att i medlemskapet ingår en försäkring som krävs för tävlande.
Medlemskap
För att bli medlem så betalar du in medlemsavgiften till plusgironummer 444344-6 samt skickar ett mail till kassören med dina uppgifter (se nedan).
Glöm ej att ange namn och e-post vid inbetalningsskedet(inbetalningstexten).Medlemsavgifter 2008:
Senior 300 kr
Junior 150 kr (upp tom 22år)
Stödmedlem 50 krPlusgiro: 44 43 44 – 6
Maila till: peter.davidson@home.se
I mailet till SVF anger du namn, e-post, adress, födelsedatum, klubb,
klubbförkortning samt önskemål om segelnummer. Endast segelnummer över 100 är tillgängliga för nyregistrering. Välj ”medlemsregister” till vänster i menyn för att se vilka nummer som är upptagna. Segelnummer som inte står med i medlemsregistret är lediga.Du som redan är medlem i SVF (står med i medlemsregistret) och har betalat medlemsavgift under fjolåret märker betalningen med namn eller segelnummer samt mailadress. Observera att registreringen av ett segelnummer endast kan gälla så länge man är medlem i förbundet.
Försäkring
I medlemskapet i SVF får du en försäkring som gäller när du tävlar. Försäkringen tillhandahålls via Folksam.
Läs mer om vad försäkringen inkluderar på:
http://www.folksam.se/forsakringar/vuxen/olycksfall/valjidrottsforbund/
Observera: Eventuellt finns inte vindsurfing med på listan av förbund. Välj då vilket förbund som helst. Tex Kanot. Grundförsäkringen är lika för alla.
-
Men är det nån som vet om man måste vara medlem i en klubb för att få ut licensen?
-
Om du inte är medlem i en till SSF ansluten klubb så får du egentligen inte tävla i nationella tävlingar/cuper….eller har jag fel?
-
Så är det, man måste alltid vara medlem i en klubb för att få tävla på distikts eller riks nivå.
Ett undantag från denna regel har gjorts i LD av SVF för att få upp deltagar antalet.
Där får man ställa upp i en LD deltävling utan SVF eller klubb medlemskap.
Ska man vara med i flera LD tävlingar krävs medlemskap i klubb och SVF, är man en seriös surfare med tävlings ambition är man ju alltid med i klubb och förbundet.
Logga in för att svara.