Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vulcan – höger/vänster??

• basse

Medlem
    25 juli, 2006 vid 06:22

Klart det är händerna när du väl börjat glida bakåt innan dess är det att vrida huvudet.

Tångruska… ha ha.. det var roligt det!

• lars_k

Medlem
    25 juli, 2006 vid 06:28

Japp. Hur man gör med huvet, även det som försigår inuti, verkar vara nyckeln till de flesta tricken. Kroppen följer efter det som huvvet gör!
    Borde inte vara så svårt… 😛

• adde

Medlem
    25 juli, 2006 vid 07:16
    Lars_K wrote:
    Japp. Hur man gör med huvet, även det som försigår inuti, verkar vara nyckeln till de flesta tricken. Kroppen följer efter det som huvvet gör!
    Borde inte vara så svårt… 😛

Du har väl beställt en bok lasseman?

• lars_k

Medlem
    25 juli, 2006 vid 07:54

Japp. Beställde både trick-boken och Europa-spotguiden från stehsegel-shopen. Innan ni drog igång gruppbeställningen förstås… 😛
    Har inte fått hem böckerna än dock.

• adde

Medlem
    25 juli, 2006 vid 09:04

okej

1. Gör inte ett vulcono försök, det är dömt att misslyckas. Gör en Vulcan! (men du kanske misslyckat…) Ett av OlaH’s bakåtlooptips (som jag tror han skrev lite i förbigående) men det har hjälp mig mycket! Ibland så får jag för mig att “nu ska jag koncentrera mig på att få bra pop..” det funkar inte för du får inte bra pop om du inte är med med huvudet och händerna.

2. Får du hockeystopp? Upp med bakbenet, luta dig fram över brädan och släpp bakhanden tidigare. Dra också fram (gamla) framhanden så riggen åker framåt.

3. Fall inte av FÖR mkt, det underlättar kanske i början men faktum är att när du får styr på upphoppet så är det enklare att bara falla av några grader. Annars får du lätt superrotation eller superslide.

• lars_k

Medlem
    25 juli, 2006 vid 09:16

OK. Mer framåt och över brädan, dra upp bakfoten…
    Tror jag chop-hoppar för mkt, nosen ska ju inte upp, utan ner! Fram med kroppen och dra upp och vispa runt bakbenet. Tror jag fått mer kläm nu!
    Tackar!
    När kommer vinden…?

• adde

Medlem
    25 juli, 2006 vid 09:17

måndag

• lars_k

Medlem
    25 juli, 2006 vid 09:35

OK!
    God tid till att polera brädan tills dess!

• mbkpeter

Medlem
    25 juli, 2006 vid 11:25

låter som en vulcan träningsdag på måndag, var åker ni? vore grymt att hetsa varandra till 1000 försök. Jag har säkert så många kvar.

• lars_k

Medlem
    25 juli, 2006 vid 12:37

Är ju långt till måndag men blir det V-NV och lagom med vind ligger ju Björlanda bra till. 50 försök kanske man orkar med på en dag, beroende graden av vanvett (och uttänjda senor…). Jag tror på hets och grupptryck!
    Ses!

• mbkpeter

Medlem
    25 juli, 2006 vid 13:10

mer hets, grupptryck och utpekningar inom svensk vindsurfing tack!

vind också!

• danneman

Medlem
    26 juli, 2006 vid 23:54

Skumt det där med vVilket håll är enklast om man är högerhänt/fotad.

Jag är höger hänt+fotad men kör skateboard goofy
    Rider vågor med vänster foten bak.
    Hoppar och gör vulcanoförsöken med högerfoten bak.

Nån som ser nån logik i detta!

Vulcanon som jag för övrigt har gjort max 200 försök på. kom runt senast på 2. Och stod på andra sidan med bommen i näven..

vulcano träning på måndag förhoppningsvis..

• johnjrambo

Medlem
    27 juli, 2006 vid 09:41

“Jag är höger hänt+fotad men kör skateboard goofy”

dude..ta bort ordet “MEN”, gofy e högerfot..muahahah.

därimot vulcano med högern bak..de du.

• danneman

Medlem
    27 juli, 2006 vid 15:43

Men” det är väl inte vanligast när man är högerfotad .. jae jae ..då kanske det e lite logik ändå!!

• johnjrambo

Medlem
    27 juli, 2006 vid 18:46

De är ingen direkt logik,borde det finnas de? har endel sk8polare o dem flästa är högerfotade o många kör regular/vänsterfotenfram trots att dem e högerfotade, endel kör gofy o är högerfotade.

Its in your mind.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vulcan – höger/vänster??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.