Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › VW Caravelle – transport
-
Japp.. då var det i box då!
Bidde en Shuttle 05 som gått 6000 mil till det ringa priset av 142 tussar, list pris på 225 tuss. Budade hem den på KVD i torsdags. Hämtar på onsdag. Skall bli fett med najs att ha buss igen.Buss är livet!
-
Jättegrattis!
Bensin eller diesel?Nu blev man bussugen igen… fan.
-
är 29000 mil mycket för en carravelle ? är de något att satsa på ?den ser bra ut annars…
-
Min Transporter har gått 28000, Staffans 42000, och dom tuffar på bra.
Så länge växellåda är ok kan dom nog gå hur långt som helst./j
-
@fastforward 473575 wrote:
Jättegrattis!
Bensin eller diesel?Nu blev man bussugen igen… fan.
Enligt mina funderingar som jag nämnt ovan så blev det bensin. Vi kör inte tillräckligt med den för att det skall löna sig med dagens diesel-priser. Enligt Metro idag så kommer troligtvis Dieseln gå över 15 sek i sommar.
Den som lever får se. Det är ett svårt val och man får skaffa sig en egen uppfattning om vad som kan passa en själv och sedan bara köra på det.
-
Å jag tuffar vidare på RME. Full tank i Touranen under 500 spänn. 🙂
-
Om du ber snällt kan jag kan pissa i tanken.
När ska du hämta bussen?
/j
-
@Jeppo_F 474216 wrote:
Om du ber snällt kan jag kan pissa i tanken.
När ska du hämta bussen?
/j
Ingen dum idé! Får du med brorsan också så kanske ni får ihop ett par liter P85, dvs 85% sprit och 15% piss.
Märker att man skall vara väldigt specifik i sina inlägg. Jag menade naturligtvis att fråga om någon kört sin T5’a på Bensin blandat med E85?? Utan att göra någon konvertering.
-
Varför inte göra en konvertering då? Kostar typ 3500:- inkl montering och sedan kan du byta som du vill mellan bensin och E85. Verkar jobbigt att tanka från två pumpar varje gång…
-
Har en annan fråga om de olika modellerna i vw serien finns ju kort å lång modell vilka mått är de invändigt någon som vet ??
-
Det finns pdf’er att ladda ner på VW’s hemsida.
På T5 är axelavstånden 3000 resp 3400 så den långa är 40cm längre än den korta men exakta innnermått har jag inte i huvudet.
Kanske står i någon tråd om du söker. Det har ju säkert varit uppe tidigare.
Logga in för att svara.