Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW lt 31, råd?

• VW lt 31, råd?

Publicerad av preppie på 28 augusti, 2006 vid 17:35

Funderar på att köpa en Volkswagen lt31 husbil, årmodell 75-82 ungefär, verkar vara riktigt rymliga som surfbuss, och bra att bo i.

Men hur är de att äga, är det mkt problem med de?
    Ska åka och titta på två iveckan.

tack på förhand

preppie svarade 18 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • svenne

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 20:33

Får du tag i en högtakare så har du hur mycket plats som helst. Dessvärre brukar de få gå på alltför höga varv mot var de en gång var byggda för så motorn brukar vara trött – eller rättare sagt ännu tröttare en den var från början.
    Å andra sidan är de riktigt lättmekade och köper du en diesel så är det om jag inte kommer ihåg fel samma motor som på Volvo personbilar från samma period, så bytesmotorer finns det gott om.

• preppie

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 16:27

tack svenne, hur är det med bensinarna då? Hur lättmekade är de vid fel och utbyte av sådan?

• svenne

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 17:09

De är fortfarande lättmekade, inte lika lätt att hitta en bra motor utan renoveringsbehov dock. Däremot går det att skruva dit en adapterplatta och mosa dit någon annan nyare motor. 🙂

• tigger

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 16:18

nu kanske inte jag är rätt person att svara iom att jag säljer en men 😉

Motorn e lättmeckad även på bensinarna, inte så mycke elektronik så de e bara till att skruva… de sitter en audi motor i dem,

På min strulade förgasaren lite, den hängde siig, men de va bara att skruva loss och smörja upp lite så gick den igen. De har väldigt mycke plats så man kan få dem hur mysiga som helst, å de e ju lätt att få plats me utrustningen. Bensinarna drar ganska mycke tror min drog nästan 1.5 l/mil om man ligger runt 80, de blir lite skakigt att köra så mycke fortare… Har man den LBreggad så e de inte så mycke skatt på den heller…

Surf on //Davie!

• christian-ingels

Medlem
    1 september, 2006 vid 07:48

Jeg har en VW campingbus fra ’86 og den kører ca 10 km/l ved blandet kørsel. Jeg har været vildt glad for at den har hævetag for så kan udstyret rode nedenunder og man har masser af plads til at sove i ovenpå.

Der er tilmed gasvarme i kabinen, køleskab, vask, komfur… Den har været en drøm, og jeg kan godt forestille mig at jeg skal have en nyere VW med hævetag på et tidspunkt.

Hvis du skal købe så skriv til mig med din e-mail så kan jeg sende lidt billeder af den så du ved hvad du kan få. Du kan måske også købe min, jeg får en ny bil snart og skal af med den her… Men jeg kommer til at græde lidt når jeg afleverer den!

Hilsen Christian fra Danmark

Du kan få den for 15.000 Skr

• preppie

Medlem
    11 november, 2006 vid 21:36

Har du kvar bussen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW lt 31, råd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.