Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW Samba Kult/Surfbuss

• VW Samba Kult/Surfbuss

Publicerad av boltenberg på 7 januari, 2007 vid 15:36

Tjenare!
    Jag är egentligen ingen surfare. Utan är en bilentusiast på jakt efter en VW-buss. Då föll sig detta forum vara perfekt då denna typ av buss nästan är kult inom vågsurf-sammanhang.
    Bussen jag söker är en VW Samba i årsmodell mellan -57 och -67. Modellen Samba kallas även Deluxe Microbuss och är den VW buss som har panorama-fönster. Totalt har bussen 21 fönster och kallas även i folkmun för split-window, eftersom framrutan är dela i två delar.

Är tacksam för alla tips jag kan få om var i Sverige man kan tänkas få tag i denna typen av VW-buss!

Tack på förhand!

Mvh Axel

star svarade 17 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • ola_p

Medlem
    7 januari, 2007 vid 16:06

du har håller väl koll på http://www.typ2-klubben.com/ ?

• svenne

Medlem
    7 januari, 2007 vid 21:01

Var beredd på att punga ut ordentligt med pengar för en Samba, även om det är ett generalvrak som stått i skogen de senaste 30 åren…
    http://www.thesamba.com värd att hålla ögonen på.

• boltenberg

Medlem
    8 januari, 2007 vid 11:58

Jag har förstått att priserna är väldigt höga, även för vrak. Tack för länkarna!

• niceride

Medlem
    9 januari, 2007 vid 20:37

Du jag såg en split för 25 k inne på blocket nu idag.

Jag letar själv efter en folkabuss men av lite nyare modell, dock innan 1982 eftersom det var då de blev fyrkantiga. Rost är inget problem men motorn bör vara i fint skick. Alla tips och förslag mottages ytterst tacksamt! MvH

Jag kan nås på hifly_surfer@hotmail.com

• _frippe_

Medlem
    13 januari, 2007 vid 10:53

Dom är verkligen kult dom där gamla modellerna. Sprang på bilden nedan idag, riktigt fin.
    1967%20VW%20Safari_4.jpg
    Själv har jag ägt en -78 för länge sen. Den hade 2 liters motor om jag minns rätt. Den gick riktigt bra och drog under litern i motorvägsfart. Tyvärr brann den upp pga att en soppaledning brast och sprayade bensin över motorn en vårdag på premiärturen för det året :frown:

• svenne

Medlem
    13 januari, 2007 vid 20:43
    NiceRide;358509 wrote:
    Du jag såg en split för 25 k inne på blocket nu idag.

Jag letar själv efter en folkabuss men av lite nyare modell, dock innan 1982 eftersom det var då de blev fyrkantiga. Rost är inget problem men motorn bör vara i fint skick. Alla tips och förslag mottages ytterst tacksamt! MvH

Jag kan nås på hifly_surfer@hotmail.com

Håll ögonen på köp/sälj på typ2-klubbens sajt, där kommer de ganska regelbundet.

• johanneslarsson

Medlem
    15 januari, 2007 vid 13:21

har själv jagat en sån i många år, själv kör jag en t2a så länge (68 -79),tills de rätta objektet dyker upp,. har kontaktat bilregistret mm, för att se om de finns några avställda i någon lada eller dyl. men dom flesta har hamnat under en gran i en hage.

• star

Medlem
    17 januari, 2007 vid 12:17

Kolla “LOT 204” på länken nedan.

http://www.rmauctions.com/CarList.cfm?SaleCode=AZ07#

• star

Medlem
    17 januari, 2007 vid 16:52

Kolla även in den Plymouth Hemi 71′ (LOT 255) som säljs. Utrop > 4 Miljoner USD!!

http://www.rmauctions.com/FeatureCars.cfm?SaleCode=AZ07&CarID=r129

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW Samba Kult/Surfbuss

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.