Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › waist-seat eller waist på darkridern -vad köpa?
-
waist-seat eller waist på darkridern -vad köpa?
Publicerad av anonym-anvandare på 8 mars, 2005 vid 13:02Vad tycker ni? är det ett problem att harnesset åker upp under armarna när man snökitar? eller funkar det rena waistharnesset lika bra??
jag har fått en positiv uppfattning av darkrider harnesset är det någon som tycker något om detta harness?
tack på förhand/Linus
pjoter svarade 19 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Ingen aning om hur det är på snö men jag gillar Darkridern (midje) på vattnet.
Själv brukar jag säga selen, men harnessen låter ju faktiskt naturligare, speciellt om man använder det många gånger i en mening.
/Freddan
-
Om du ska köra vinter, rekomenderar jag sittselen, det är svårt att få en midjesele att sitta riktigt tajt utampå vinterkläderna. Jag kör Darkrider sittsele året om, på sommaren drar jag inte alls åt benstrappsen…
-
det beror ju på vad du kört innan, själv tycker jag blöja känns cp men de e väl för att jag kört midje alltid. trycket och balansen blir helt annorlunda. darkridern åker aldrig upp oavsett vad du har under. säljer min till grymt pris nu (se köp&sälj) pga att jag e boney så den sliter på mina ben (har köpt en mjukare nu). har dock funkat grymt i både vatten och på snö.
-
köp sittselen.
på den modellen kan du klippa av ‘blöjan’ om du vill ha midjeselen. samma pris på båda hos http://www.kajtech.nu
-
Midjeselar kan lättare glida upp då man kör med torris eller mkt kläder under. e grymt personligt med selar så jag tycker du ska testa. annars gör som föregående sa, köp en sittsele och klipp av benen om de känns otrevligt. om dom nu i övrigt är lika är det ju lättast så.
-
Håller med MAV, Köp sittselen. Den är en midjesele med påsydd blöja. Gillar du det inte så klipp bort. Jag köpte med sitt och har inte klippt bort ännu.
-
Svar till:
Om du ska köra vinter, rekomenderar jag sittselen, det är svårt att få en midjesele att sitta riktigt tajt utampå vinterkläderna. Jag kör Darkrider sittsele året om, på sommaren drar jag inte alls åt benstrappsen…
[/ QUOTE ]
Det där beror nog på vad man har för grejjor under. Min DarkRider waist sitter hur fint som helst utanpå mina vinterpryttlar. Den sitter även på plats på gräs/atb kläderna.
-
jo jag tänkte nog köpa waist-seat selen men Kaj hade inte den hemma dock hade han ren waist, så jag tänkte höra mig för vad ni tycker om blöjan.
tror nog att det får bli waist-seat.
tack för svaren!
Linus
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Det där beror nog på vad man har för grejjor under. Min DarkRider waist sitter hur fint som helst utanpå mina vinterpryttlar. Den sitter även på plats på gräs/atb kläderna.
[/ QUOTE ]
Beror nog på kroppsform samt hur mycket kläder du har under (vi kör ibland i -20). -
Min waist seat fungerar perfa, tycker det är skönt att ha den då du får remmen som håller baren på plats med lite tryck nerifrån pungen och när du kör som vanligt så används inte pung strapsen utan då är det waist men när du hoppar och bantar i upphoppet så att selen skulle glida upp så hålls den på plats. Skulle definitit rkeommendera wiasY&seat till allrodung akglning.
Heja hje ½!
-
Som du ser under mitt namn är detta inte något problem, snarare tvärtom.
-
Svar till:
sen att blöja ser så enormt tyskt ut e ju en annan sak.
[/ QUOTE ]
Tips: Gäller att ha nåt svart på sig under, då syns den inte -
Bra val med waist-seaten, om du inte gillar blöjjan så är det ju bara att modda
Logga in för att svara.