Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wakeboard-bindningar på kitebräda?

• Wakeboard-bindningar på kitebräda?

Publicerad av selle på 26 mars, 2008 vid 15:26

Blev sugen på att köpa bindningar som verkligen cementerar fast foten skönt på brädan.

Finns det någon anledning till att inte köra med wakeboardbindningar då?

största skillnaden mellan kitebindningar som LF union/escalade och Wakebindningar typ Shane boot (http://www.liquidforce.com/bindings_shane-ct.htm) är väl att kitebindningarna är mycket lättare att ta på sig.

Finns det någon annan anledning till att inte köra wakebindning istället?

rimsson svarade 16 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • neven

Medlem
    26 mars, 2008 vid 15:29

Nu har jag inte kört så mycket med ”vanliga” wakebindningar utan bara med Escalades, men jag kan tänka mig att när du väl får på wakebindningar så sitter dom tajtare och är styvare än kitebindningarna.

Sen skulle jag nog tycka att closed-toe skulle vara meckigt pga att det är svårt att få ur sand ur dom…

• fesen

Medlem
    26 mars, 2008 vid 15:35

@Neven 454075 wrote:

Sen skulle jag nog tycka att closed-toe skulle vara meckigt pga att det är svårt att få ur sand ur dom…

Testat med vanligt vatten? 😉

• selle

Medlem
    26 mars, 2008 vid 15:38

4700:- för Shane boot CT

2800:- för escalades

,… lite avskrämmande prisskillnad.

sand borde gå att skölja ur bindningen rätt så lätt tror jag.

• rimsson

Medlem
    26 mars, 2008 vid 15:59

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wakeboard-bindningar på kitebräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.