Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Wakeboard för kite ?
-
Wakeboard för kite ?
Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2001 vid 16:40Har hört att liquidforce rythm skall fungera bra för kite, någon som vet ? och I vilka vindar fungerar denna isf, Måste kanske blåsa storm då eller…..
anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Beror på vad du har för drake… Men den funkar bra. Tripen också. Såg en free motion som var 140 lång och bara 40 bred, tror att den kan vara schysst faktiskt. Oftast är wakebrädorna för breda.
Dundra på!
/Peps -
Tjena,
angående frågan med wakeboard till kite så har jag mestadels dålig erfarnhet av just wakeboard, lärde mig själv att köra på en Double up “Greg Nelson” som är ganska bred och 140 cm lång. Helt omöjlig att ta höjd med, detta för att den är ganska välvd och för bred helt enkelt. Har låtit folk med mycket erfarenhet testa denna men sågat den sedan de har fått gå tillbaka!!!
“Pickaforken” däremot är underbar och har inga problem att ta höjd med denna, du behöver lite mer vind, 6-10 m/s är ganska lagom till wipika 11.8:a,
i varje fall för mig. Du kan inte skära riktigt annars.
Ha det
/Niklas -
det finns skit bra galma wakes som är smala o ch 147 långa fungerar asbra, kostar ca 1500:- finnsi Hbg
-
He,
Rythm är nästan en enda wakeboard som funkar bra med kite förutom kite-wakeboards. Men ska man kombinera kite och åka efter båt så är rythm perfekt.
Man bör gå uppe lite i storlek på drake pågrund av att wakeboards har väldigt dålig bärkraft.
JAg har 30% rabatt på dom nu om du är intresserad..
Ha det
HenrikWatski Erstagatan
Stockholms kitesurfing shop
http://www.watskierstagatan.com
Logga in för att svara.