Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Wallen tar över F2…
-
Wallen tar över F2…
Publicerad av oscar på 22 april, 2005 vid 10:22…byter S. till Tabou nu??
anonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Känns ju rätt naturligt eftersom North och F2 hör hemma i samma hus å så…
Tabou å Gaastra + Arrows verkar ju även det rimligt att det sitter på ett ställe i Götet.
-
Arrows hör ju också till boards and more, dessutom:
Fanatic och Mistral
så dr masse, logiken känns inte riktigt rätt. Det måste vara nåt annat bakom.
Varför har SurfCompaniet plötsligt förlorat Starboard och nu F2?
-
“Nej, Arrows hör INTE till Boards and More längre.”
Dementi – jag hittar inget som stöder mitt påstående, så det är nog fel.
Det var ju en soppa runt Arrows (till och med snack om att lägga ner varumärket), och jag trodde att typ Ant Baker och Willy Blaauw körde vidare utan Boards and More. Men de verkar tillhöra gruppen fortfarande.
Har en artikel hemma i Boards eller Windsurf om det där, skall nog ta och läsa den, ähum.
Sorry.
Surfa På!
-
det står ju så på deras hemsida. Var hör Arrows hemma nu då?
-
Jag hörde ett elakt rykte om att AHD bara skall bygga brädor till tredje part och inte under eget namn längre. Funderar på om det var 1:a april jag såg det men jag vet inte
Kaulis byte och nu detta…
Kul för Marie och Nina i alla fall!
/adde
-
Det blir mer distributions inriktad försäljning på allt i sverige, förhoppningsvis mer butiker som säljer blandade märken och inte så uppbundet till varje butik.
Vi kommer fortsätta sälja F2 och Starboard, kanske en del nya märken också, Tabou & Gaastra, Gaastra Kiteboarding säljer och distribuerar vi i sverige bla till Surfshopen Halmstad och Brett.
Så i korthet – förhoppningsvis mer surfare och surfbutiker över landet.Andreas
Surfcompaniet -
Megascene konkade för över ett år sedan, Naish säljs (sails ) numera av http://www.surfbutiken.nu och av importören http://www.swell.se
Burton mfl, märken som de hade agenturen för vet jag inte vem som tog över.
/adde
-
Jo, det kan jag berätta. Två av Megascene-säljarna startade på egen låda(Del Pupas-nånting) och har tagit med sig åtminstone de Burton-relaterade varumärkena. En av dem var under mycket tidigt 90-tal känd som “lilla blå”(Ola).
Megascene gick först back på sin storstilade sb/jibb-tävling i Globen för 1½ år sedan, när de sedan missade en del väsentliga bitar på sin festival i Grebbestad i fjol så var det sista spiken i kistan. Konrad har alltid haft stora visioner och åstadkommit fantastiska saker i bräd-Sverige. Detsamma gäller för Konrads nya chef Greger Hagelin som har många likheter med Konrad. Greger som med sina kompanjoner slitit hårt för att gör WE till vad det är idag. Det finns ytterligare en tydlig vindsurfingkoppling hos WE-gänget. Nämligen Pelle Jansson, bördig från Linköping, och tidigare redaktör/chefredaktör på SurfSport > FunSport > FS Windsurfing > FS Skateboard > FS Snowboard och nu senast Transition. Pelle och brorsan Erik var tillsammans med sin gode far de första i Sverige som seglade med vingmast. Pappa jobbade på SAAB och byggde en egen vingmast hos Marström(tror jag det var?). Pelle är nu PR-/medieansvarig på WE.
En gnutta information.
En gnutta historia.
En gnutta kuriosa.Kuling – bring it on!!!
-
Vad händer med bigpete och de andra som kör f2 Andreas?
/John
-
Big Pete den legenden får gärna fortsätta köra f2 eftersom vi kommer att fortsätta sälja det. Likaså de andra i teamet. Kommer Tabou med en 105-110 liters nästa år så kommer de säkert prova den och skulle den passa deras stil så kanske de kör på den, men det är upp till dom. Det vi säljer får dom köra på oavsett märke.
Andreas
Logga in för att svara.