• Publicerad av jester på 21 oktober, 2006 vid 08:25

Finally Walvis Bay starts to deliver !
    In around 25 knots of wind one round was completed today, with Finian Maynard (BVI, F2) snatching the victory with a top speed of 41.88 knots ahead of Patrik Diethelm (ITA, F2, North) and Bjorn Dunkerbeck (AND, T1, North).

The ladies leg was won in close racing by Karin Jaggi (SUI, F2, North) in front of Valerie Ghibaudo (FRA, T1) and Zara Davis (GBR, T1).

Minos Efstathiadis (Exocet) set a new Greek record with a speed of 37.21 knots, subject to WSSRC ratification. Beside that, during the competition a new womens kitespeed world record was set by Sjouke Bredenkamp (RSA) with a speed of 37.24 knots, also subject to WSSRC ratification.

We hope for more rounds to be completed tomorrow to finally crown the world champion in speed windsurfing !

Äntligen fick dom lite vind där nere…

rasmus_w svarade 18 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • jester

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 08:35
  • Knatte

Gäst
    21 oktober, 2006 vid 08:42
    Jester wrote:
    Länk till resultatet: http://www.speedweek.co.za/2006/20.10/Results/Race_01_20_10_2006.pdf

Vad har hänt med Dunkerbeck i år ? Han är ju inte alls så bra som han vara innan/förra året. Då var han alltid i topp. I år har han verkligen blandade framgångar /uteblivna framgångar:ooo:
    Hoppas han kommer i form snart och verkligen ger Finian och Antoine en match i speed och slalom:laugh:

• jester

Medlem
    21 oktober, 2006 vid 09:03

Tja… synd o kalla en tredje-plats som ett dåligt resultat. Tror helt enkelt att dom andra höjt ribban lite i år, helt enkelt.

• Knatte

Gäst
    21 oktober, 2006 vid 09:13
    Jester wrote:
    Tja… synd o kalla en tredje-plats som ett dåligt resultat. Tror helt enkelt att dom andra höjt ribban lite i år, helt enkelt.

Jo, en tredje plats är ett sämre resultat för Dunkerbeck:shocked: Är rätt övertygad att han inte är glad åt ett sådant resultat.. a010.gif

Antingen har de andra höjt ribban ordentligt eller så har dunkens ribba legat lägre i år än vanligt. Han brukar inte få stryk av David White (Weymouth) eller Patrik D. i speed i vanliga fall.. Han är inte lika vass som han brukar vara

• rasmus_w

Medlem
    22 oktober, 2006 vid 23:44

Han är 37. När det gäller speed tror jag inte det borde spela nån roll, men i slalom (och kanske också våg) misstänker jag att hans fysik har börjat dala en aning. Phil McGain sa i nån intervju att han hade börjat känna av åldern när han var runt 35, han pallade inte längre att vara på topp under en hel tävling som tidigare. Det kan vara så att Dunken är på väg att börja uppleva samma sak.

• tobhed

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 07:27

Fan, följer man de senaste trådarna här så låter det i princip som om jag lika bra kan ge upp direkt. Väger 75 kg, 180 cm lång och snart 36 år, dvs gammal, inte speciellt lång och för låg vikt – kanske skulle börja med bridge, golf eller nåt annat mer passande?

• fredrik-ygge

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 08:34

Fel slutsats Tobias! Du får bara börja träna mer med Mats metod (SWE 170 i annan tråd): Dubbla pizzaransoner, mer öl, chips etc.

Speedjanne sa att hans främsta sätt att höja sig 2 knop till i år var kebabpizzorna till lunch. (Han hävdade att det inte var en planerad strategi, men jag undrar jag…)

• tobhed

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 08:55
    fredrik.ygge wrote:
    Fel slutsats Tobias! Du får bara börja träna mer med Mats metod (SWE 170 i annan tråd): Dubbla pizzaransoner, mer öl, chips etc.

Speedjanne sa att hans främsta sätt att höja sig 2 knop till i år var kebabpizzorna till lunch. (Han hävdade att det inte var en planerad strategi, men jag undrar jag…)

Eller så får man börja träna seriöst, muskler väger väl mer än fett? Annars är det en intressant strategi att käka mer pizza etc. ”tack vara” mina barn så har det blivit en hel del korv se senaste åren, faller inte det in under kategorin mindre nyttig mat? Å andra sidan så har fruns strategi ”mina-barn-ska-minsann-också-äta-grönsaker” inneburit att jag förmodligen har ätit mer broccoli, morötter mm än tidigare i mitt liv. Måste sluta med de där grönsakerna omedelbums…

• jester

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 10:33

Tobias: du ser ju ut som 25, så du kan vara lugn… 😉

• lbj

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 11:19
    tobhed wrote:
    Fan, följer man de senaste trådarna här så låter det i princip som om jag lika bra kan ge upp direkt. Väger 75 kg, 180 cm lång och snart 36 år, dvs gammal, inte speciellt lång och för låg vikt – kanske skulle börja med bridge, golf eller nåt annat mer passande?
    Tobbe… Håll ut …
    I dag är du lätt och ung – I morgon mätt och tung
    Se på mig 100 kg 63 år – Seglar så länge de går
  • the_novice

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 11:23
    Knatte wrote:
    Vad har hänt med Dunkerbeck i år ? Han är ju inte alls så bra som han vara innan/förra året. Då var han alltid i topp. I år har han verkligen blandade framgångar /uteblivna framgångar:ooo:
    Hoppas han kommer i form snart och verkligen ger Finian och Antoine en match i speed och slalom:laugh:

Det är väl ganska uppenbart, det som hänt från förra året är ju att han bytt segelmärke…

• imported_macts

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 11:43
    The_Novice wrote:
    Knatte wrote:

Det är väl ganska uppenbart, det som hänt från förra året är ju att han bytt segelmärke…

Nja, han körde North även förra året så vi får spekulera vidare

• markforce-f-d-markram

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 11:44

Jag tror att Ni har fel allihop!

Björn försöker numera kombinera familjeliv med elitnivå=inte lätt.

Jag tror att det är där skon klämmer.
    Fråga inte varför

• the_novice

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 12:02
    MacTS wrote:

Ja så var det kanske, jäklar vad tiden går fort, bytte han under våren -05?
    Är ju en väldigt tydlig tred då om man tittar på statistiken… 😉

• imported_macts

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 12:55
    The_Novice wrote:
    MacTS wrote:

Ja så var det kanske, jäklar vad tiden går fort, bytte han under våren -05?
    Är ju en väldigt tydlig tred då om man tittar på statistiken… 😉

Ganska säker på att han bytte under höst/vintern 04-05. Karlsloken vann ju (delat med Buzianis) PWA slalomen 05 så helt kass lär han inte ha varit….även på North

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.