Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › watson hybrid
-
watson hybrid
Publicerad av luuc på 9 maj, 2011 vid 20:41någon som testat att kitea med watson hybrid?
eller någon som har tips på en bräda man både kan kitea och köra kabel med?
ss darkside eller något kanske?wakenils svarade 13 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
beror ju på hur mycket kabel du tänkt köra.. du kommer aldrig hitta en bräda som e perfekt till båda..
-
borde funka fiint om du alltid kör tokriggad med kiten,. köp LF influnece annars bästa brädan som gjorts för boots,! håller dock inte för kable.
-
nja, jag skulle säga att LFs DLX är bästa boots-brädan, mer rocker och mer kanaler. detta gör den ju dessutom mer lämpad till kabel. men ska du kötta ordentligt och länge i kabeln skulle jag nog ta watson hybrid istället. (fast en bättre lösning är ju att skaffa båda, det gjorde jag..)
det finns minst en snubbe på kitescoop som kitear med watson hybrid och är nöjd, men han kör i west oz tror jag = mycket vind (jag har för mig att det är capt crunch…?!)
-
Vad jag har HÖRT är watson hybrid riktigt fin om du ska köra alla tre (båt, kabel, kite). Inte 100% för något men 80% på alla om man säger så. Gör en sökning på kitescoop.com och wakeforumen så får du nog mer på fötterna.
-
Kanske ska sägas att busgrabbarna ovan kör för Liquid Force. Absolut bra brädor men jag har aldrig kört på något bättre än 2010 års Cabrinha Custom (och nej jag har ingen deal med Surfers längre), dock ska insertsen vara dåliga på den modellen och jag har inte testat 2011an. Fint med rocker på min dock, 6 cm, ovanligt på en fungerande kitebräda. Vad jag vill säga är väl, det börjar finnas många bra wakestyle kitebrädor!
-
jäjä, men man kan ju säga, lite generaliserande, typ såhär då: mer kanaler och mer rocker => ger mer pop, dvs du kommer högre i wakestylegrejer och air-tricks i kabel, dessutom blir landningarna stabilare och mjukare. nackdelen är att du behöver mer kraft, dvs mer vind/större kite (inget problem i kabeln). om du däremot mest kommer köra sliders och kicker i kabeln är inte rockern lika viktig…
de som kör kite med en wakebräda brukar ha antingen watson hybrid eller den SS wakebräda med minst rocker, kan inte skilja på deras likadana modellnamn… (de heter typ Re-…nånting allihop)
-
Watson hybrid funka bra efter kite, men såklart kräver rockern lite extra vind.
Tycker ingen av LFs renodlade kitebrädor funkar såvärst bra i cablen. Skulle gått på watson hybriden om du planerar att åka mycket kabel, då får du dessutom en bra kitebräda -
Jag har kört en del på hybriden efter kite och det fungerar kanon. men så är du den siste av dina polare som kommer igång om vinden är lite svag. kräver altså som alla säger lite mera vind. dock inte enormt!
Och i cable är den helt grym, väldigt populär!men om du vill ha en bräda som sköter jobbet bättre så skulle jag vilja säga Cabrinha custom 2010-2011. störtkön och fet som fan för kite och den klarar trycket från cable riktigt bra!
Mina polare Sam körde på 2011.an hela sesongen i WA och sedan 2.5 månader konstant Cable åkning. och killen kör inte lugnt! -
Har inte provat den efter kite men på kabeln är den riktigt nice! Presic som Eric sa, hade hellre kört Customen om man kör mycket kite för den funkar nice i kabeln. Kör du mest kabel så ta Watson Hybriden.
-
jag har kört underground steeze -11 till både kite och kabel, riktigt go kitebräda och funkar rätt bra i kabel, bättre än alla andra kitebrädor jag kört
har tyvärr inte kiteat med hybriden men kört den i kabel och ska man köra airtrick är ingjutna kanaler najs, klart lättare att få bra pop, landningar blir lättare och mjukare, fenlöst bakom båt gillade jag den inte
lite kabel film med de olika brädorna…
[ame=”http://vimeo.com/18874442″]Baggage Or No Baggage on Vimeo[/ame]
[ame=”http://vimeo.com/22256238″]üç tane bira at Hip-notics on Vimeo[/ame]
Logga in för att svara.