Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wave-junkies! Downwind-förslag idag!!!

• Wave-junkies! Downwind-förslag idag!!!

Publicerad av above_the_law på 4 september, 2009 vid 09:32

Yann, Mat, Arild, Alex, Kent Z, Danne, Putte, Håkan, Bonnen, Silver, Hilding, Falle, Lina, Sam, Huge, Mårten X 2, Jason, Johan W & Stebe (nu mera) och vem har jag glömt?!
    Jag vill gärna ha sällskap…

Downwinder-förslag idag:
    Från Stråvalla, förbi sandön och sandbankarna (lite platt), wavesession Åsa Stenudde + ön.

Krav:
    Seriös och RUTINERAD vågkitare med 5 kvm kite…samt ägare av egen bil så att vi kan ställa en där vi ska landa och en där vi startar.

När:
    Vågorna blir störst runt 16-18 i em/kväll!

Mitt nr:
    0706695030

above_the_law svarade 15 år, 3 månader sedan 13 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • sourra

Medlem
    4 september, 2009 vid 10:43
    above_the_law;573155 wrote:
    Krav:
    Seriös och RUTINERAD vågkitare med 5 kvm kite…samt ägare av egen bil så att vi kan ställa en där vi ska landa och en där vi startar.

Fan att jag bara har en 4.5, annars hade jag hängt med :smirk:

• above_the_law

Medlem
    4 september, 2009 vid 11:17
    sourra;573172 wrote:
    Fan att jag bara har en 4.5, annars hade jag hängt med :smirk:

Dags att du börjar försöka få fart på det där knät snart Johan, annars kommer du ju inte ha en enda muskel kvar!!!
    Vad händer?

• appelqvist

Medlem
    4 september, 2009 vid 13:11
    Krav:

0706695030

Jag har kiteat i 3 månader och har bara en 12:a… Men jag har bil! Får ja va me?

• mat

Medlem
    4 september, 2009 vid 13:32
    Yann, Mat, Arild, Alex, Kent Z, Danne, Putte, Håkan, Bonnen, Silver, Hilding, Falle, Lina, Sam, Huge, Mårten X 2, Jason, Johan W & Stebe (nu mera) och vem har jag glömt?!
    Jag vill gärna ha sällskap…

Downwinder-förslag idag:
    Från Stråvalla, förbi sandön och sandbankarna (lite platt), wavesession Åsa Stenudde + ön.

Krav:

När:
    Vågorna blir störst runt 16-18 i em/kväll!

Mitt nr:
    0706695030

Blir vågsurf för min del. Drar om 20 min. Byarna upp till 26 ms… lite too much för min 6:a.
    Kom

• sourra

Medlem
    4 september, 2009 vid 14:03
    above_the_law;573182 wrote:
    Dags att du börjar försöka få fart på det där knät snart Johan, annars kommer du ju inte ha en enda muskel kvar!!!
    Vad händer?

Problemet är ju att jag inte har en enda muskel kvar i benet. Så rehab rehab rehab… Fett nice prognos ni får!

• above_the_law

Medlem
    4 september, 2009 vid 14:28
    Appelqvist;573209 wrote:

:confused2: Skämtar du?!

• above_the_law

Medlem
    4 september, 2009 vid 14:31
    Mat;573211 wrote:
    Blir vågsurf för min del. Drar om 20 min. Byarna upp till 26 ms… lite too much för min 6:a.
    Kom

Ah, såg detta först nu Mat.
    Tänkte frågat var du drog, men misstänker Åsa…
    Jag har inte fått med mig någon på downwindern (märklig radiotystnad)… Så det blir väl vågsurf för min del också, och det är ju inte alls så dumt:-)!

Drar om ca 15 min…

• blackadder

Medlem
    4 september, 2009 vid 14:48
    above_the_law;573230 wrote:

Troligtvis

• appelqvist

Medlem
    4 september, 2009 vid 14:51
    above_the_law;573230 wrote:

Jodå, visst skämtar jag. Men du såg lite chockad ut…

• skotten

Medlem
    4 september, 2009 vid 14:52

uuush.. you must think I ride flatwater..

• mattiasn

Medlem
    4 september, 2009 vid 16:49
    Appelqvist;573209 wrote:

Som att ringa HA och fråga om det är ok att gå med då man har en Kawwa 125a!!

• zilversurfarn

Medlem
    4 september, 2009 vid 19:01
    above_the_law;573233 wrote:
    Ah, såg detta först nu Mat.
    Tänkte frågat var du drog, men misstänker Åsa…
    Jag har inte fått med mig någon på downwindern (märklig radiotystnad)… Så det blir väl vågsurf för min del också, och det är ju inte alls så dumt:-)!

Drar om ca 15 min…

Tror vågsurf var helt rätt val idag. Var ute med en 4.5:a i Läjet nån timma. Riktigt brutalt, ingen kvalitetssurf direkt. Fick ett par goa vågor iallafall!

• gadget

Medlem
    4 september, 2009 vid 19:13

Jag körde från lomma till LA…
    Tokmycket vind vare… 😀

• yann

Medlem
    4 september, 2009 vid 20:02

Missade detta men det var inte riktigt rätt dag. Lite väl brutalt även med 3an idag.

• virena

Medlem
    4 september, 2009 vid 20:06

Ja, min 6a va lite stor emellanåt. Eller var mest ryckigt och konstigt. Lyckades bara få till en skön våg på de 20 min som jag var ute. Ingen tajming med 20 meters linor heller. Bara till att träna in sig, känndes dock inte som rätt vind att träna i:blush:

Och stort cred till Nicco som lånade ut din bräda till Joao. Som var galet glad att få surfa vågor i sverige.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wave-junkies! Downwind-förslag idag!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.