Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave-killar vid Sticklinge igår (tisdag)?

• Wave-killar vid Sticklinge igår (tisdag)?

Publicerad av musmagneten på 9 juni, 2004 vid 14:42

Hörde att det var några ”Wave-killar” och körde vid Sticklinge igår. Nån som kan rapportera, var de grymma? Det snackas om brädor neråt 70-liters klassen…

anders_hoffman svarade 20 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anders_hoffman

Medlem
    9 juni, 2004 vid 15:33

Hmm, visst åktes det på wave-brädor dock inga vidare vågförhållanden.. Stort stökigt chop snarare.. Men det var en kille (kommer inte ihåg vad du heter) som körde på en Amigu 80 liters med riktigt bra fart i byarna..
    Annars var det väl runt 100 liter hos d flesta brädor.. 2 Sumo 105or.. 1 Joker 114 (?).. 1 Compstyle 110 osv. osv..

Helt klart ett bra spot på Nordligt.. man får dock kryssa ut en liten byt för att få den fina vinden..

Själv körde jag 110 liter o 5,8.. Det gick undan rejält i byarna laugh.gif

• andreas_h

Medlem
    9 juni, 2004 vid 21:49

Härligt med såna där ”crazy killar”. grin.gif ”Vågbräda” i Sverige liksom. shocked.gif Jag som tycker min ”widestyle” känns otroligt vinglig! cool.gif

”det är tiden på vattnet som räknas!”

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juni, 2004 vid 10:38

Var också där och körde 103 liters med ett 5.4-segel, funkade bra i byarna, men det gällde att komma ut lite som sagt, längre in var det grymt byigt!

En jag var där med körde med en 70-liters vågbräda och det funkade bra, men det har ju att göra med hur mycket man väger också.

Irie Man

• diil

Medlem
    10 juni, 2004 vid 10:52

Jag körde 116l Freesex där på morgonen, med 6,8m2. Ruggigt byigt… Inne i viken var det hopplöst, hade svårt att ta mig ut när vinden behagade skoja till det, men utanför var det bättre.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juni, 2004 vid 11:47

Körde min 63L Extrem med en 5.3:a vid Sticklinge i tisdags (gammal klenod från senaste surfresan). Ringrostigt premiärsurf med fullt ös grin.gif Positivt överaskad av Sticklinge trots att det var byigt som fan

Lättvindsräkan som önskar sig freestyle prylar i julklapp …

• anders_hoffman

Medlem
    10 juni, 2004 vid 12:44

Var det nån som fick några bra bilder?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave-killar vid Sticklinge igår (tisdag)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.